Trefasemodellen – didaktisk planlægning af lokalprogression

Claus Michelsen, Nadia Rahbek Dyrberg

Resumé


Ved Det Naturvidenskabelige Fakultet, Syddansk Universitet, blev trefasemodellen anvendt som et didaktisk redskab til at understøtte progression i de studerendes læring lokalt i de enkelte faglige forløb på første studieår 2012/13. Artiklen beskriver baggrunden for og udviklingen af trefasemodellen og præsenterer med udgangspunkt i de studerendes evalueringer de første erfaringer med modellen.

 

 

In the academic year 2012/13 the Faculty of Science at the University of Southern Denmark, implemented a didactical tool called the three phase model. The model was used to track the progress of first year students on the university’s academic courses. The paper describes both the incentive for and the development of the three phases model and presents preliminary results based on the evaluations of the first cohort of students.


Nøgleord


progression, didaktisk model

Fuld tekst:

PDF
Denne webside bruger cookies til at lave statistik over trafikken på siden. Ved at klikke videre accepterer du brugen af cookies.
OK


KONTAKT redaktionen for Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift

Dansk Universitetspædagogisk Netværks hjemmeside, DUN-net.dk

 

ISSN-nummer: 2245-1374

Hostet af Det Kgl. Bibliotek