Meddelelser

Pædagogik mellem det almene og det særlige

2025-04-04

Indenfor pædagogikken har forståelser og tilgange til det almenpædagogiske og det social- og specialpædagogiske, samt deres samspil, løbende ændret sig gennem tiderne. I dette temanummer inviterer vi til artikler, der belyser pædagogiske muligheder, udfordringer og dilemmaer forbundet med samspil og grænseflader mellem det almene og det særlige og den betydning, det får i de daglige pædagogiske praksisser. Deadline for artikelforslag er d. 1. juni. 2025. Vi modtager også artikler udenfor nr.

Læs mere om Pædagogik mellem det almene og det særlige

Nyeste nummer

Årg. 8 Nr. 2 (2024): Pædagogik & bæredygtighed
Se alle numre

Forskning i Pædagogers Profession og Uddannelse (FP PU) publicerer peer reviewede artikler, der omhandler pædagogik og pædagogiske spørgsmål i mange variationer. Dermed sigter tidsskriftet efter at fremme levende og kritiske undersøgelser og dialoger om pædagogik, pædagogisk arbejde og uddannelse af pædagoger.