Trefasemodellen – didaktisk planlægning af lokalprogression

Authors

  • Claus Michelsen Syddansk Universitet
  • Nadia Rahbek Dyrberg Syddansk Universitet

DOI:

https://doi.org/10.7146/dut.v9i16.8830

Keywords:

progression, didaktisk model

Abstract

Ved Det Naturvidenskabelige Fakultet, Syddansk Universitet, blev trefasemodellen anvendt som et didaktisk redskab til at understøtte progression i de studerendes læring lokalt i de enkelte faglige forløb på første studieår 2012/13. Artiklen beskriver baggrunden for og udviklingen af trefasemodellen og præsenterer med udgangspunkt i de studerendes evalueringer de første erfaringer med modellen.

 

 

In the academic year 2012/13 the Faculty of Science at the University of Southern Denmark, implemented a didactical tool called the three phase model. The model was used to track the progress of first year students on the university’s academic courses. The paper describes both the incentive for and the development of the three phases model and presents preliminary results based on the evaluations of the first cohort of students.

Author Biographies

Claus Michelsen, Syddansk Universitet

Det Naturvidenskabelige Fakultet, Prodekan for uddannelse, lektor, ph.d.

Nadia Rahbek Dyrberg, Syddansk Universitet

Det Naturvidenskabelige Fakultet, cand.scient., studiefasekoordinator

Downloads

Additional Files

Published

2014-03-01

How to Cite

Michelsen, C., & Dyrberg, N. R. (2014). Trefasemodellen – didaktisk planlægning af lokalprogression. The Danish Journal of Higher Education, 9(16), 18–30. https://doi.org/10.7146/dut.v9i16.8830