Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Tidsskrift for Professionsstudier
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
VIA
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 16 No. 30 (2020): Forskningsmetodologier
Vol. 16 No. 30 (2020): Forskningsmetodologier
Published:
2020-03-16
Full Issue
pdf (Dansk)
Introduktion
Redaktionens introduktion
TfP Redaktionen
5
Temaartikler
Samtidsdiagnostik og tendensanalyse i professionsforskningen
Jens Erik Kristensen
6-15
pdf (Dansk)
Kompleksitet og systematik i professionsforskning
Marie Østergaard Møller
16-25
pdf (Dansk)
En empirisk forankret metodologi for studiet af værdier i professionerne
Rasmus Sommer Hansen, Mette Lind Kusk
26-37
pdf (Dansk)
I et spejl, i en gåde
Målinger og metodologisk positivisme i professionsforskning
Jan Thorhauge Frederiksen
38-49
pdf (Dansk)
At søge indsigt på tværs
Hvordan og hvorfor sammenligne forskelligartede professionsfelter?
Inge Kryger Pedersen, Anders Blok, Marie Leth Meilvang
50-61
pdf (Dansk)
Forestillinger om anvendelse inden for professionsfeltet
– og om mulige metodologiske konsekvenser
Peter Østergaard Andersen
62-73
pdf (Dansk)
Praktiske tekster
– dokumentanalyse i studiet af pædagogisk praksis
Marta Padovan-Özdemir
74-83
pdf (Dansk)
Essay: Pædagogikkens andet, den fatale etnografi
Bolette Moldenhawer
84-91
pdf (Dansk)
Articles
En skoleleder skal også ud med skrald og tørre bordene af
Skoleledelse mellem profan hverdagspraksis, magisk management og religiøst lederskab
Jakob Ditlev Bøje
92-101
pdf (Dansk)
Pædagogers faglige meningsdannelser
– i lyset af en stigende konceptudbredelse
Christian Aabro
102-111
pdf (Dansk)
Anmeldelser
Kritisk pædagogik for pædagoger – social retfærdighed for børn og unge
Peter Hornbæk Frostholm
112-114
pdf (Dansk)
Literacy i skolen
Helle Rørbech
116-118
pdf (Dansk)
Velfærdsprofessioner
Jan Thorhauge Frederiksen
120-121
pdf (Dansk)
En klassiker genlæst
Pierre Bourdieu: Den praktiske sans
Lisanne Wilken
122-126
pdf (Dansk)
En overset professionsteoretiker
Terence J. Johnson
Jakob Ditlev Bøje
128-133
pdf (Dansk)
Ph.d.-præsentationer
Feedback, elevperspektiver og ulighed i skolen
Bent Sortkær
134-137
pdf (Dansk)
(It)-støttet børnestavning
Studier af børnestavnings rolle i den tidlige skriftsproglige udvikling
Stine Fuglsang Engmose
138-141
pdf (Dansk)
Strategier i addition
Mønstre og perspektiver
Pernille Bødtker Sunde
142-145
pdf (Dansk)
Language
Dansk
English
Current Issue