Spring til hovedindhold
Spring til hovednavigations-menu
Spring til bundtekst
Open Menu
Tidsskrift for Professionsstudier
Nyeste
Arkiver
Meddelelser
Om
Om tidsskriftet
Indsendelser
Redaktionsgruppe
Erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger
Kontaktperson
VIA
Søg
Registrér
Log på
Startside
/
Arkiver
/
Årg. 16 Nr. 30 (2020): Forskningsmetodologier
Årg. 16 Nr. 30 (2020): Forskningsmetodologier
Publiceret:
2020-03-16
Hele nummeret
pdf
Introduktion
Redaktionens introduktion
TfP Redaktionen
5
Temaartikler
Samtidsdiagnostik og tendensanalyse i professionsforskningen
Jens Erik Kristensen
6-15
pdf
Kompleksitet og systematik i professionsforskning
Marie Østergaard Møller
16-25
pdf
En empirisk forankret metodologi for studiet af værdier i professionerne
Rasmus Sommer Hansen, Mette Lind Kusk
26-37
pdf
I et spejl, i en gåde
Målinger og metodologisk positivisme i professionsforskning
Jan Thorhauge Frederiksen
38-49
pdf
At søge indsigt på tværs
Hvordan og hvorfor sammenligne forskelligartede professionsfelter?
Inge Kryger Pedersen, Anders Blok, Marie Leth Meilvang
50-61
pdf
Forestillinger om anvendelse inden for professionsfeltet
– og om mulige metodologiske konsekvenser
Peter Østergaard Andersen
62-73
pdf
Praktiske tekster
– dokumentanalyse i studiet af pædagogisk praksis
Marta Padovan-Özdemir
74-83
pdf
Essay: Pædagogikkens andet, den fatale etnografi
Bolette Moldenhawer
84-91
pdf
Udenfor tema
En skoleleder skal også ud med skrald og tørre bordene af
Skoleledelse mellem profan hverdagspraksis, magisk management og religiøst lederskab
Jakob Ditlev Bøje
92-101
pdf
Pædagogers faglige meningsdannelser
– i lyset af en stigende konceptudbredelse
Christian Aabro
102-111
pdf
Anmeldelser
Kritisk pædagogik for pædagoger – social retfærdighed for børn og unge
Peter Hornbæk Frostholm
112-114
pdf
Literacy i skolen
Helle Rørbech
116-118
pdf
Velfærdsprofessioner
Jan Thorhauge Frederiksen
120-121
pdf
En klassiker genlæst
Pierre Bourdieu: Den praktiske sans
Lisanne Wilken
122-126
pdf
En overset professionsteoretiker
Terence J. Johnson
Jakob Ditlev Bøje
128-133
pdf
Ph.d.-præsentationer
Feedback, elevperspektiver og ulighed i skolen
Bent Sortkær
134-137
pdf
(It)-støttet børnestavning
Studier af børnestavnings rolle i den tidlige skriftsproglige udvikling
Stine Fuglsang Engmose
138-141
pdf
Strategier i addition
Mønstre og perspektiver
Pernille Bødtker Sunde
142-145
pdf
Sprog
Dansk
English
Nyeste nummer