Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Tidsskrift for Professionsstudier
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
VIA
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 20 No. 38 (2024): Fremtidens professionelle
Vol. 20 No. 38 (2024): Fremtidens professionelle
Published:
2024-12-16
Full Issue
pdf (Dansk)
Temaartikler
Hvad kan indstillinger til Politikens Pædagogpris fortælle om udvikling af pædagogers faglighed?
– to analytiske blikke
Christian Aabro, Peter Østergaard Andersen
6-15
pdf (Dansk)
“Mange af de ting, jeg glæder mig til, er også mange af de ting, der skræmmer mig”
Professionstanker hos jordemoderstuderende i Danmark
Anne-Louise Karstoft Klein, Anne-Lisbeth Nyvang, Christina Prinds
16-25
pdf (Dansk)
Kompetencetilegnelse af klinisk lederskab i sygepleje
- modsætninger og forskelle
Camilla Bernild, Louise Støier, Vibeke Røn Noer, Mari Holen
26-37
pdf (Dansk)
Verdensmestre i tværsektorielle overgange eller lost in translation?
Policy-practice-gabet i 2016-revisionen af professionsbacheloruddannelserne i sundhed
Sine Lehn, Karin Højbjerg, Cathrine Sand Nielsen, Elise Bromann Bukhave
38-49
pdf (Dansk)
Fremtidens sygepleje i den kommunale sygepleje
– faglighed eller styret funktion?
Janne Bryde Laugesen
50-59
pdf (Dansk)
Fremtidens socialpædagogik
– fra stiltiende accept til samfundskritik med fornyet faglig mening?
Hanne Meyer-Johansen
60-69
pdf (Dansk)
Praksis- eller metode-orienterede ‘forandrings-agenter’?
En undersøgelse af diskurser i to forskellige bachelorforløb på sygeplejeuddannelsen
Camilla Bernild, Karin Vallgren Seyfarth, Anne Mørup Mellergaard, Anette Lykke Hindhede, Niels Sandholm
70-83
pdf (Dansk)
Når børn mistrives: Hvilke coping-mekanismer er på spil i samarbejder på tværs?
Emma Borup Jørgensen, Rosa Birkelund, Matilde Høybye-Mortensen
84-93
pdf (Dansk)
En overset professionsteoretiker
Charles Taylor
Johannes Adamsen
94-97
pdf (Dansk)
En klassiker genlæst
Sigmund Freud: Kulturens byrde
Brian Benjamin Hansen
98-103
pdf (Dansk)
Anmeldelser
Leif Tøfting Kongsgaard og Birgit Raundahl Koldsø: Multiteoretisk praksis i arbejdet med børn og unge
Anne Marie Villumsen
104-107
pdf (Dansk)
Toril S. Jensen og Trine Sonne: Fakta og myter om børns udvikling
Hanne Værum Sørensen
108-111
pdf (Dansk)
Tine Nørgaard: Når livet kommer på arbejde – kunsten at skabe balance i en grænseløs tid
Nina Hauge Jensen
112-115
pdf (Dansk)
Kim Jerg, Kaare W. Nielsen og Lærke Nørgaard Pallesen: Når små børn leger – og den voksne leger med
Sofie Holm Egense
116-119
pdf (Dansk)
Ph.d.-præsentationer
Læsevejledning og databrug som organisatoriske rutiner i folkeskolen
Karina Kiær
120-123
pdf (Dansk)
Den pædagogiske dobbeltbevægelse
– en empirisk undersøgelse af, hvordan spændingsfeltet mellem elevernes frigørelse og tilpasning viser sig i grundskolelæreres pædagogiske praksis
Niels Bjerre Tange
124-127
pdf (Dansk)
“Styr på tiden”
En kulturanalytisk under søgelse af de upåagtede tidsligheder i skolen
Stine Karen Nissen
128-131
pdf (Dansk)
At riste og råde runerne
En udlægning af mediering, interaktion og datalogiske kompetencer i ukonventionelle programmeringskonfigurationer
Bjarke Vognstrup Fog
132-135
pdf (Dansk)
Language
Dansk
English
Current Issue