Spring til hovedindhold
Spring til hovednavigations-menu
Spring til bundtekst
Open Menu
Tidsskrift for Professionsstudier
Nyeste
Arkiver
Meddelelser
Om
Om tidsskriftet
Indsendelser
Redaktionsgruppe
Erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger
Kontaktperson
VIA
Søg
Registrér
Log på
Startside
/
Arkiver
/
Årg. 17 Nr. 33 (2021): Ansvarlig forskningspraksis
Årg. 17 Nr. 33 (2021): Ansvarlig forskningspraksis
Publiceret:
2021-10-29
Hele nummeret
pdf
Temaartikler
Professionsetik for forskere – forsøg på et overblik
Hans Fink
6-15
pdf
Ansvarlig forskningspraksis, forskningsfrihed og uvildighed
Heine Andersen
16-27
pdf
Hvad er en (god) forskningspublikation?
Hanne Andersen
28-39
pdf
Etikk, samfunnsansvar og bærekraft
Paradigmeskift i Business Administration?
Tom Skauge
40-51
pdf
Institutionalisering af ansvarlig forskningspraksis i professionshøjskole sektoren
Kaare Aagaard, Sanne Schioldann Haase, David Mayntz
52-61
pdf
Hvis universitetet var en biotop
– et essay om forskningsetik
Jette Kofoed
62-73
pdf
Forskningsintegritet og videnskabens etos
– om redeskideri og ansvarlig forskningspraksis
Morten Dige
74-85
pdf
Udenfor tema
Homo pædagogicus
– eller hvordan man kan komme på litteraturlisten i pædagoguddannelsen
Jakob Ditlev Bøje
86-99
pdf
Børn i udsatte positioner i implementeringen af Den styrkede pædagogiske læreplan
Et pædagogisk dilemma flytter med
Thyge Tegtmejer, Janni Tofte Langerhuus, Kim Jerg, Kaare Werner Nielsen, Morten Huusfeldt, Lasse Stenmann Ellebæk
100-109
pdf
En overset professionsteoretiker
Anne Witz
Hanne Marlene Dahl
110-115
pdf
En klassiker genlæst
Immanuel Kant: Om pædagogik
Frank Juul Agerholm
116-121
pdf
Anmeldelser
Når tro kommer på tværs. Etiske dilemmaer mellem religion og samfund
Johannes Adamsen
122-125
pdf
Pædagogikkens fundamenter – 25 tekster om opdragelse og undervisning
Jan Jaap Rothuizen
126-127
pdf
Børnekultur i Danmark 1945-2020
Erik Heiberg Lyhne
128-131
pdf
Leder og ikkeleder. Om inbetweenere i organisationer
Karen Barfod
132-133
pdf
Social udsathed og sygepleje
Thea Qvist Hjørnholm
134-137
pdf
Småbørnspædagogik 1960-2020 – pædagogiske erindringer
Jacob Noer Ahm
138-141
pdf
Ph.d.-præsentationer
Vanskelige forbindelser. En institutionel etnografi om børns bevægelser fra børnehave til skole
Kira Saabye Christensen
142-145
pdf
Et Bourdieusk perspektiv på konfliktende tidsfortællinger og strategisk organisering af tid
Henrik Koll
146-149
pdf
Læreren som moralsk aktør og undervisningens etik. En interdisciplinær undersøgelse
Chung Kim
150-153
pdf
Redningsarbejde. Kultursociologiske analyser af relationer og forestillinger i velfærdsarbejde med plejebørn og deres forældre
Stine Thygesen
154-157
pdf
Sprog
Dansk
English
Nyeste nummer