Spring til hovedindhold
Spring til hovednavigations-menu
Spring til bundtekst
Open Menu
Tidsskrift for Professionsstudier
Nyeste
Arkiver
Meddelelser
Om
Om tidsskriftet
Indsendelser
Redaktionsgruppe
Erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger
Kontaktperson
VIA
Søg
Registrér
Log på
Startside
/
Arkiver
/
Årg. 17 Nr. 32 (2021): Forskning i professioner
Årg. 17 Nr. 32 (2021): Forskning i professioner
Publiceret:
2021-02-24
Hele nummeret
pdf
Minitema 1: Raciale vragrester i velfærdsprofessionelt arbejde
Raciale vragrester i velfærdsprofessionelt arbejde
Josefine Lee Stage, Trine Øland
6-19
pdf
Progressivismens barnecentrering, hvide børn og ikke-hvide voksne
Review-essay i anledning af Thomas D. Fallaces bog Race and the Origins of Progressive Education, 1880-1929
Trine Øland
20-27
pdf
Racialisering og viljen til det gode i børnehavens sprogarbejde
Josefine Lee Stage
28-37
pdf
Minitema 2: Skole og skoleledelse
Skoleledelse gennem tiden
Finn Wiedemann
38-49
pdf
Folkeskolens første møde med folkeskolereformen – et stormfuldt møde
Steen Juul Hansen
50-62
pdf
Spiritualitet og skolepolitik
Katrin Erna Hjort
64-77
pdf
Minitema 3: Professioner, uddannelse og forskning
"Det er ikke nødvendigvis den største takhøyden..."
Moralske utfordringer i politistudentenes praksisstudium
Jens Erik Paulsen
78-88
pdf
Forskning er forskning – også på professionshøjskolerne!
Anders Buch, Johanne Grøndahl Glavind, Thomas Iskov, Vibeke Røn Noer
90-100
pdf
Sociale teknologier i tværgående samarbejde
Erik Laursen
102-115
pdf
Provinsens oversete uddannelsesopgave
Eva Gulløv, John Gulløv
116-125
pdf
En overset professionsteoretiker
Annemarie Mol
Inge Kryger Pedersen
126-131
pdf
En klassiker genlæst
Howard Gardner: Frames of Mind
Gerd Christensen
132-135
pdf
Anmeldelser
Tværprofessionelle studiegrupper – en håndbog
Jens H. Lund
136-137
pdf
I smittens tid – vidnesbyrd fra pandemiens frontlinje
Jesper Garsdal
138-141
pdf
Trøst – bidrag til en jordnær, kropsnær og omtænksom pædagogik
Kim Løwenstein
142-143
pdf
Leg – En ny forståelse
Lærke Borup
144-146
pdf
The Cult of Smart. How our broken education system perpetuates social injustice
Lene Mosegaard Søbjerg
148-150
pdf
Verdensborgeren og den interkulturelle læring
Lise Majgaard
152-154
pdf
Ph.d.-præsentationer
Inklusion og eksklusion på voksenhandicapområdet
Anthon Sand Jørgensen
156-159
pdf
Forstyrret og forstyrrende. Analyser af velfærdsarbejdets viden om elever, som skolen har vanskeligheder med
Marianne Brodersen
160-163
pdf
Dannelsesperspektiver om skolemad og måltider
Mikkel Jacobsen
164-167
pdf
Dialog i diætbehandling
Nanna Ruengkratok Lang
168-171
pdf
Hur barn med adhd uppfattar och hanterar sina svårigheter
Noam Ringer
172-175
pdf
Sprog
Dansk
English
Nyeste nummer