Spring til hovedindhold
Spring til hovednavigations-menu
Spring til bundtekst
Open Menu
Tidsskrift for Professionsstudier
Nyeste
Arkiver
Meddelelser
Om
Om tidsskriftet
Indsendelser
Redaktionsgruppe
Erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger
Kontaktperson
VIA
Søg
Registrér
Log på
Startside
/
Arkiver
/
Årg. 20 Nr. 38 (2024): Fremtidens professionelle
Årg. 20 Nr. 38 (2024): Fremtidens professionelle
Publiceret:
2024-12-16
Hele nummeret
pdf
Temaartikler
Hvad kan indstillinger til Politikens Pædagogpris fortælle om udvikling af pædagogers faglighed?
– to analytiske blikke
Christian Aabro, Peter Østergaard Andersen
6-15
pdf
“Mange af de ting, jeg glæder mig til, er også mange af de ting, der skræmmer mig”
Professionstanker hos jordemoderstuderende i Danmark
Anne-Louise Karstoft Klein, Anne-Lisbeth Nyvang, Christina Prinds
16-25
pdf
Kompetencetilegnelse af klinisk lederskab i sygepleje
- modsætninger og forskelle
Camilla Bernild, Louise Støier, Vibeke Røn Noer, Mari Holen
26-37
pdf
Verdensmestre i tværsektorielle overgange eller lost in translation?
Policy-practice-gabet i 2016-revisionen af professionsbacheloruddannelserne i sundhed
Sine Lehn, Karin Højbjerg, Cathrine Sand Nielsen, Elise Bromann Bukhave
38-49
pdf
Fremtidens sygepleje i den kommunale sygepleje
– faglighed eller styret funktion?
Janne Bryde Laugesen
50-59
pdf
Fremtidens socialpædagogik
– fra stiltiende accept til samfundskritik med fornyet faglig mening?
Hanne Meyer-Johansen
60-69
pdf
Praksis- eller metode-orienterede ‘forandrings-agenter’?
En undersøgelse af diskurser i to forskellige bachelorforløb på sygeplejeuddannelsen
Camilla Bernild, Karin Vallgren Seyfarth, Anne Mørup Mellergaard, Anette Lykke Hindhede, Niels Sandholm
70-83
pdf
Når børn mistrives: Hvilke coping-mekanismer er på spil i samarbejder på tværs?
Emma Borup Jørgensen, Rosa Birkelund, Matilde Høybye-Mortensen
84-93
pdf
En overset professionsteoretiker
Charles Taylor
Johannes Adamsen
94-97
pdf
En klassiker genlæst
Sigmund Freud: Kulturens byrde
Brian Benjamin Hansen
98-103
pdf
Anmeldelser
Leif Tøfting Kongsgaard og Birgit Raundahl Koldsø: Multiteoretisk praksis i arbejdet med børn og unge
Anne Marie Villumsen
104-107
pdf
Toril S. Jensen og Trine Sonne: Fakta og myter om børns udvikling
Hanne Værum Sørensen
108-111
pdf
Tine Nørgaard: Når livet kommer på arbejde – kunsten at skabe balance i en grænseløs tid
Nina Hauge Jensen
112-115
pdf
Kim Jerg, Kaare W. Nielsen og Lærke Nørgaard Pallesen: Når små børn leger – og den voksne leger med
Sofie Holm Egense
116-119
pdf
Ph.d.-præsentationer
Læsevejledning og databrug som organisatoriske rutiner i folkeskolen
Karina Kiær
120-123
pdf
Den pædagogiske dobbeltbevægelse
– en empirisk undersøgelse af, hvordan spændingsfeltet mellem elevernes frigørelse og tilpasning viser sig i grundskolelæreres pædagogiske praksis
Niels Bjerre Tange
124-127
pdf
“Styr på tiden”
En kulturanalytisk under søgelse af de upåagtede tidsligheder i skolen
Stine Karen Nissen
128-131
pdf
At riste og råde runerne
En udlægning af mediering, interaktion og datalogiske kompetencer i ukonventionelle programmeringskonfigurationer
Bjarke Vognstrup Fog
132-135
pdf
Sprog
Dansk
English
Nyeste nummer