Samarbejde mellem fransk og samfundsfag i gymnasiet
en metode til at øge elevernes motivation og styrke deres interkulturelle kompetence
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v29i76.138180References
Andersen, H.L. (2014). Alle fag er sprogfag. I: Andersen, H.L., Fernández, S.S., Fristrup, D. & Henriksen, B. (red.), Fremmedsprog i gymnasiet – teori, praksis og udsyn (s. 237-244). Frederiksberg: Samfundslitteratur.
Andersen, H.L., S.S. Fernández, D. Fristrup & B. Henriksen (red.) (2014). Fremmedsprog i gymnasiet – teori, praksis og udsyn. Samfundslitteratur.
Andersen, M.S. & Verstraete-Hansen, L. (2014). Interkulturel kompetence. I: Andersen, H.L., Fernández, S.S., Fristrup, D. & Henriksen, B. (red.), Fremmedsprog i gymnasiet – teori, praksis og udsyn (s. 219-230). Frederiksberg: Samfundslitteratur.
Ball, P., Kelly, K. & Clegg, J. (2016). Putting CLIL into practice. Oxford: Oxford University Press.
Byram, M. (2000). Evaluering af interkulturel kompetence. Sprogforum, 6 (18), 8-13.
Børne- og Undervisningsministeriet (2017). Fransk Begyndersprog/Fortsættersprog A – stx, august 2017. Lokaliseret på uvm.dk/gymnasiale-uddannelser/fag-oglaereplaner/laereplaner-2017/stxlaereplaner-2017.
Dörnyei, Z. & Csizér, K. (1998). Ten commandments for motivating language learners: Results of an empirical study. Language Teaching Research, 2 (3), 203-229.
EVA, Danmarks Evalueringsinstitut (2021). Inspiration til fagligt samspil på stx. Lokaliseret på eva.dk/sites/eva/files/2021-07/inspiration-tilfagligt-samspil.pdf
Hobel, P., Christensen, T.S. & Høegh, T. (2018). Hvordan opfatter elever og lærere fagligt samspil? Gymnasieforskning. Lokaliseret på gymnasieforskning.dk/wpcontent/uploads/2019/04/GP20-26-30.pdf
Hütters, C. (2016). Sprogfagene i gymnasiet fra 2005 til nu. Gymnasieforskning. Lokaliseret på gymnasieforskning.dk/sprogfagene-gymnasiet-2005/
Insee, Institut national de la statistique et des études économiques. Lokaliseret på insee. fr/fr/accueil
Risager, K. (2000). Lærerens interkulturelle kompetence. Sprogforum, 6 (18), 14-20.
Vinther, J. (2014). Motivation. I: Andersen, H.L., Fernández, S.S., Fristrup, D. & Henriksen, B. (red.), Fremmedsprog i gymnasiet – teori, praksis og udsyn (s. 83-93). Frederiksberg: Samfundslitteratur.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.