How does Google Translate impact evaluation practices?

Authors

  • Danièle Eychenne

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v28i75.136078

References

Bourdais, A. (2021). Traducteurs en ligne et enseignement-apprentissage de l’anglais: Pratiques de littératie numérique en lycée [Thèse soutenue le 19 novembre 2021, Université Lumière Lyon 2]. Lokaliseret 1. september 2022 på icar.cnrs.fr/membre/abourdais/axes-derecherche/.

Bourdais, A. & Guichon, N. (2020). Représentations et usages du traducteur en ligne par les lycéens. Alsic. Apprentissage des Langues et Systèmes d’Information et de Communication, 23 (1). doi.org/10.4000/alsic.4533.

Briggs, N. (2018). Neural machine translation tools in the language learning classroom: Students’ use, perceptions, and analyses. JALT

CALL Journal, 14 (1), 2-24.

Bundgaard, K. & Christensen, T.P. (2021). Du gør det også, ikke? Bruger Google Translate. Men burde du? Kommagasinet, 26. april. Lokaliseret 1. september 2022 på kommagasinet.dk/du-goerdet-ogsaa-ikke-bruger-googletranslate-men-burde-du/.

Caviglia, F. & Dalsgaard, C. (2021). Sprogteknologier: Er de snyd eller læringsunderstøttende ressourcer? Sprogforum, 72, 47-60.

Caviglia, F., Dalsgaard, C., Kjærsholm Boie, M.A. & Thomsen, M.B. (2021). Undersøgelse af digitale teknologier i fremmedsprogsundervisningen: Sproglæreres anvendelse af digitale teknologier i gymnasiet. Aarhus: DPU, Aarhus Universitet.

Lokaliseret 1. september 2022 på pure.au.dk/portal/da/publications/undersoegelse-afdigitale-teknologier-i-fremmedsprogsundervisningen(e46dec8c-bb60-4b3c-a78f-3f453e14f14c). html.

Fredholm, K. (2021). Genvägar, omvägar och irrvägar: Gymnasieelevers användning av maskinöversättning under uppsatsskrivande på spanska.

Ph.d.-afhandling. Karlstad: Karlstad University Studies. Lokaliseret 1. september 2022 på urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:kau:diva-

Henriksen, B., Fernández, S.S., Andersen, H.L. & Fristrup, D. (2020). Hvorfor gør jeg det, jeg gør? Refleksionshåndbog for sproglærere. Frederiksberg: Samfundslitteratur.

Jolley, J. & Maimone, L. (2022). Thirty years of machine translation in language teaching and learning: A review of the literature. L2 Journal, 14 (1). doi.org/10.5070/L214151760.

Poibeau, T. (2019). Babel 2.0: Où va la traduction automatique? Paris: Odile Jacob.

Downloads

Published

2023-02-20

How to Cite

Eychenne, D. (2023). How does Google Translate impact evaluation practices?. Sprogforum, 28(75), 7. https://doi.org/10.7146/spr.v28i75.136078