Samspil – sprogdidaktiske tilgange til arbejdsrettet andetsprogsundervisning
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v24i66.128650Keywords:
Sprogdidaktik, AndetsprogsundervisningAbstract
Resumé
References
Benson, P. & Nunan, D. (red.) (2005). Learners’ Stories: Difference and Diversity in Language Learning. Cambridge: Cambridge University Press.
Block, D. (2003). The Social Turn in Second Language Acquisition. Edinburgh: Edinburgh University Press.
Brouwer, C. E. & Nielsen, A. (2003). At lære dansk som andetsprog i praksis. I: Asmuß, B. & Steensig, J. (red.), Samtalen på arbejde. Frederiksberg: Samfundslitteratur.
Dörnyei, Z. (2009/2010). The motivational Self System. I: Dörnyei, Z. & Ushioda, E. (red.), Motivation, Language Identity and the L2 Self. Bristol: Multilingual Matters.
Long, M. (2015). Second Language Acquisition and Task-Based Language Teaching. Chichester: Wiley Blackwell.
Norton, B. (2013). Identity and Language Learning. Bristol: Multilingual Matters.
Pedersen, M. S. (2007). På vej med sproget. København: Ministeriet for Flygtninge, Indvandrere og Integration.
Pedersen, M. S. (2015). Taskbaseret kommunikativ sprogundervisning. I: Gregersen, A. S. (red.), Sprogfag i forandring. Frederiksberg: Samfundslitteratur.
Pedersen, M. S. (2016). Sprog på og til arbejdspladsen. I: Kindenberg, B. (red.), Flerspråkighet som resurs. Stockholm: Liber.
Sandwall, K. (2013). Att hantera praktiken. Göteborg: Göteborgs Universitet.
Tranekjær, L. & Kirkebæk, M. J. (2017). Praktik i praksis – et arrangeret møde med dansk arbejdskultur? Sprogforum, 64, 77-91.
van Lier, L. (2004). The Ecology and Semiotics of Language Learning. Dordrecht: Kluwer Academic Publishers.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.