Ekskursionen som læringsrum

Authors

  • Helle Aistrup Slagelse Sprogcenter
  • Jonna Susanne Van den Hoed Slagelse Sprogcenter

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v25i68.128429

Keywords:

Læringsrum

Abstract

Resumé

References

Dunn, R., Dunn, K. & Perrin, J. (1994). Teaching young children through their individual learning styles. Boston: Allyn and Bacon.

Ellis, R. (2003). Task-based language learning and teaching. Oxford: Oxford University Press.

Leimar, U. (1976). Läsning på talets grund: Läsinlärning som bygger på barnets eget språk. Lund: LiberLäromedel.

Long, M. (1981). Input, interaction and second language acquisition. I Winitz, H. (red.), Native language and foreign language acquisition. Annals of the New York Academy of Sciences, 379, 259-278.

Lund, K. (2015). Fokus på sproglæring og pædagogiske implikationer for undervisningen. I: Gregersen, A. m.fl. (red.), Sprogfag i forandring – pædagogik og praksis (s. 127-166). Frederiksberg: Samfundslitteratur.

Risager, K. (1996). Eleven som etnograf. Sprogforum, 4, 49-54. http://library.au.dk/fileadmin/www.bibliotek.au.dk/Campus_Emdrup/Sprogforum_arkiv/SPROGFORUM_NO._04__Rundt_om_kommunikativ_kompetence.pdf.

Swain, M. (1995). Three functions of output in second language learning. Oxford: Oxford University Press.

Udlændinge- og Integrationsministeriet (2018). Bekendtgørelse om danskuddannelse til voksne udlændinge m.fl. Bek nr. 991 af 29/06/2018. https://www.retsinformation.dk/forms/R0710.aspx?id=202362.

Downloads

Published

2019-06-01

How to Cite

Aistrup, H., & Susanne Van den Hoed, J. (2019). Ekskursionen som læringsrum. Sprogforum, 25(68), 31–37. https://doi.org/10.7146/spr.v25i68.128429