Essensen i lørner-autonomi
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v13i39.114583Abstract
I 1986 var lørner-autonomi, både som teoretisk begreb og som pædagogisk mål, stadigvæk noget som kun en lille gruppe af pionerer var optaget af. Men hen imod slutningen af årtiet begyndte det at optræde i den generelle diskussion om sprog- undervisning, delvis under indflydelse af lørner-orienterede teorier om uddannelse. I løbet af 1990’erne begyndte flere og flere nationale læreplaner at omfatte lørner- autonomi som et centralt mål, og der udkom et stadigt stigende antal videnskabe- lige publikationer, som var optaget af emnet. (...)
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.