Essensen i lørner-autonomi

Forfattere

  • David Little

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v13i39.114583

Resumé

I 1986 var lørner-autonomi, både som teoretisk begreb og som pædagogisk mål, stadigvæk noget som kun en lille gruppe af pionerer var optaget af. Men hen imod slutningen af årtiet begyndte det at optræde i den generelle diskussion om sprog- undervisning, delvis under indflydelse af lørner-orienterede teorier om uddannelse. I løbet af 1990’erne begyndte flere og flere nationale læreplaner at omfatte lørner- autonomi som et centralt mål, og der udkom et stadigt stigende antal videnskabe- lige publikationer, som var optaget af emnet. (...)

Downloads

Publiceret

2007-05-01

Citation/Eksport

Little, D. (2007). Essensen i lørner-autonomi. Sprogforum. Tidsskrift for Sprog- Og kulturpædagogik, 13(39), 46–51. https://doi.org/10.7146/spr.v13i39.114583