Hvert fag, sin forståelse – og sit sprog
fagspecifik sprogbaseret undervisning med SFL
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v29i76.138183Referencer
Andersen, M.S. (2019). Skoven forandrer sig. I: Xplore Natur/teknologi 6. klasse. København: GO Forlag. I: Jacobsen & Mulvad 2022, s. 52.
Andersen, T.H. & Holsting, A.E.M. (2015). Teksten i grammatikken. Odense: Syddansk Universitetsforlag.
Børne- og Undervisningsministeriet (2019). Natur/teknologi. Faghæfte 2019. København: Børne- og Undervisningsministeriet.
Christie, F. & Maton, K. (red.) (2011). Disciplinarity. London: Continuum.
de Oliveira, L.C. & Schleppegrell, M. (2015). Focus on grammar and meaning. Oxford: Oxford University Press.
Ditlevsen, T. (1948). En æggesnaps. I: Dommeren. København: Anthenaeum.
Halliday, M.A.K. (1993). Towards a language-based theory of learning. Linguistics and Education, 5 (2), 93-116. Lokaliseret d. 29. januar 2023. doi.org/10.1016/0898-5898(93)90026-7.
Halliday, M.A.K. & Matthiessen, C.M.I.M. (2014). Halliday’s introduction to functional grammar. Abingdon: Routledge.
Jacobsen, G.K. & Mulvad, R. (2022). Ind i naturfag. Fra tekster til naturfaglig kompetence. København: Akademisk Forlag.
Mulvad, R. (2012). Sprog i skole. Læseudviklende undervisning i alle fag. København: Akademisk Forlag.
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.