En sprogforsker på skulderen - om aktionsforskning som katalysator for selvevaluering og sproglig bevidsthed
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v28i75.136074Referencer
ALA (2022). About. Lokaliseret 31. marts 2022 på languageawareness.org/?page_id=48.
ARGEF (2022). Health action research. Lokaliseret 7. juni 2022 på argef.at/en/science/methoden/.
Bradbury, H. (2015). Introduction: How to situate and define action research. I: Bradbury, H. (red.), The SAGE handbook of action research – participative inquiry and practice. Thousand Oaks: SAGE Publications.
Drachmann, N., Jensen, T., Mohan, S.B.S. & Østerbye, M.S. (2022). Flersprogethedsdidaktik på tværs af klassetrin – praksiserfaringer fra sproguger på Nørre Fælled Skole. Sproglæreren, 1/2022, 31-35.
Hansen, C. (2017). Mindretalspædagogik i praksis. En undersøgelse af mindretalspædagogikken i Nord- og Sydslesvig. Ph.d.-afhandling. Odense: Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet. Lokaliseret 31. marts 2022 på ucsyd.dk/files/inline-files/Mindretalsp%C3%A6dagogik_i_praksis_sept.2017.pdf.
Henriksen, B., Fernández, S.S., Andersen, H.L. & Fristrup, D. (2020). Hvorfor gør jeg det, jeg gør? Refleksionshåndborg for sproglærere. Frederiksberg: Samfundslitteratur.
Lorentzen, A.K., Amrani, C. & Kroager, L.A. (2019). Tværsproglige læringsrum. Sprogforum, 68, 38-45.
Moore, D. (2014). Sproglig opmærksomhed – en tilgang til at styrke sproglæring fra den tidlige barndom. Sprogforum, 58, 41-48.
Schön, D. (2013). Uddannelse af den reflekterende praktiker. Tiltag til en ny udformning af undervisning og læring for professionelle. Aarhus: Klim.
Aabro, C., Larsen, A.O. & Pedersen, A.S.B. (2017). Programmering af pædagogikken: Pædagogers virke mellem koncept og kontekst. København: BUPL.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.