Arkiver - Side 4

  • Sprogtilegnelse
    Årg. 4 Nr. 10 (1998)

  • Dansk som andetsprog
    Årg. 3 Nr. 9 (1997)

  • Projektarbejde
    Årg. 3 Nr. 8 (1997)

  • Mellem bog og Internet
    Årg. 2 Nr. 5 (1996)

  • Sprog - kvalitet & kompetence
    Årg. 2 Nr. Saernummer (1996)

  • Et ord er et ord
    Årg. 1 Nr. 3 (1995)

  • Didaktiske forløb
    Årg. 1 Nr. 2 (1995)

  • Kulturforståelse
    Årg. 1 Nr. 1 (1994)

  • AI- og teknologiforståelse
    Årg. 31 Nr. 81 (2025)

    Tidsskrift for sprog- og kulturpædagogik nummer 81 indeholder følgende artikler:

    • Kronikken: Tak fra NCFF – vi giver stafetten videre af Mette Skovgaard Andersen og Hanne Wacher Kjærgaard
    • Kritisk brug af kunstig intelligens i sprogfagene – de lærerstuderendes perspektiver af Bente Meyer og Annette Søndergaard Gregersen
    • AI og bias – et eksperiment i interkulturel kommunikation af Hanne Tange
    • Underviserrettet AI i sprogfagene af Anders Kalsgaard Møller, Kristine Bundgaard og Mette Leisgaard Riis Rasmussen
    • AI som medspiller i grundskolens fremmedsprogsundervisning af Christina Hellensberg og Danièle Eychenne
    • At lurke er ikke at snyde – udvikling af skriftlighed gennem brug af BookCreator af Søren Hattesen Balle og Merete Olsen
    • ChatGPT i kinesiskundervisning: Indsigter fra danske gymnasieelever af Mathilde Bruhn Rasmussen og Chun Zhang
    • AI in the second language classrooms: enhancing Spanish writing skills with Copilot in a Danish university context af Natalia Morollón Marti og Gonzalo Ángel-Cruz Burguillo
    • Er Generativ AI en god study buddy? af Tina Paulsen Christensen
    • Oversættelse i forandring: GenAI, MT og praksisnær undervisning på videregående uddannelser af Marian Flanagan og Kristian Hvelplund
    • Jeg genkalder, altså lærer jeg af Karsten Trolle Viholm
    • Tilegnelse af interkulturel kommunikativ kompetence i spanskfaget i et task-baseret og kollaborativt perspektiv af Bodil Schrøder
76-87 af 87