Sproglige aktiviteter med fagligt indhold
puslesætninger i natur-teknologiundervisningen
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v29i76.138182Referencer
Bamselægen (2019). Hvordan fungerer øret? (for børn). DR Ramasjang, YouTube. Lokaliseret på youtube.com/watch?v=pr93rnd86dw
Dalgaard, I. & Rahbek, J.L. (2005). Kommunikation 2: Fra natur til teknik: 3.-4. klasse. Albertslund: Malling Beck.
Derewianka, B. (2016). Vilde med sten: Indskolingsbørn på opdagerfærd i geologiens sprog. I: Christensen M.V. (red.), Genrepædagogik – og andre veje i læse og skriveundervisningen (s. 35-56). København: Hans Reizels Forlag.
Jacobsen, G.K. & Mulvad, R. (2022). Ind i naturfag – fra tekster til naturfaglig kompetence. København: Akademisk Forlag.
Jones, P. & Derewianka, B. (2016). Udviklingen af genrepædagogik i Australien. Sprogforum, 22 (63), 24-34.
Knudsen, S.K. & Wulff, L. (2021). Sprog i fag. I: Knudsen, S.K. & Wulff, L. (red.), Kom ind i sproget: Flersprogede elever i fagundervisning (2. udg., s. 15-38). København: Akademisk Forlag.
Macnaught, L., Maton, K., Martin, J.R. & Matruglio, E. (2013). Jointly constructing semantic waves: Implications for teacher training. Linguistics and Education, Special Edition, 1-23.
Maton, K. (2014). Knowledge and knowers: Towards a realist sociology of education. Abingdon: Routledge.
Meidell Sigsgaard, A.-V. & Jacobsen, S.K. (2021). Semantiske bølger: Analytisk redskab og didaktisk princip. I: Knudsen, S.K. & Wulff, L. (red.), Kom ind i sproget: Flersprogede elever i fagundervisningen (2. udg., s. 73-90). København: Akademisk Forlag.
Mulvad, R. (2016). Sprogbaseret pædagogik, genrepædagogik. Sprogforum, 22 (63), 12-23.
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.