Sproglige aktiviteter med fagligt indhold

puslesætninger i natur-teknologiundervisningen

Authors

  • Anna-Vera Meidell Sigsgaard
  • Dorte Maiken Lohse
  • Kamille Skinhøj

References

Bamselægen (2019). Hvordan fungerer øret? (for børn). DR Ramasjang, YouTube. Lokaliseret på youtube.com/watch?v=pr93rnd86dw

Dalgaard, I. & Rahbek, J.L. (2005). Kommunikation 2: Fra natur til teknik: 3.-4. klasse. Albertslund: Malling Beck.

Derewianka, B. (2016). Vilde med sten: Indskolingsbørn på opdagerfærd i geologiens sprog. I: Christensen M.V. (red.), Genrepædagogik – og andre veje i læse og skriveundervisningen (s. 35-56). København: Hans Reizels Forlag.

Jacobsen, G.K. & Mulvad, R. (2022). Ind i naturfag – fra tekster til naturfaglig kompetence. København: Akademisk Forlag.

Jones, P. & Derewianka, B. (2016). Udviklingen af genrepædagogik i Australien. Sprogforum, 22 (63), 24-34.

Knudsen, S.K. & Wulff, L. (2021). Sprog i fag. I: Knudsen, S.K. & Wulff, L. (red.), Kom ind i sproget: Flersprogede elever i fagundervisning (2. udg., s. 15-38). København: Akademisk Forlag.

Macnaught, L., Maton, K., Martin, J.R. & Matruglio, E. (2013). Jointly constructing semantic waves: Implications for teacher training. Linguistics and Education, Special Edition, 1-23.

Maton, K. (2014). Knowledge and knowers: Towards a realist sociology of education. Abingdon: Routledge.

Meidell Sigsgaard, A.-V. & Jacobsen, S.K. (2021). Semantiske bølger: Analytisk redskab og didaktisk princip. I: Knudsen, S.K. & Wulff, L. (red.), Kom ind i sproget: Flersprogede elever i fagundervisningen (2. udg., s. 73-90). København: Akademisk Forlag.

Mulvad, R. (2016). Sprogbaseret pædagogik, genrepædagogik. Sprogforum, 22 (63), 12-23.

Published

2023-06-19

How to Cite

Meidell Sigsgaard, A.-V., Maiken Lohse, D., & Skinhøj, K. (2023). Sproglige aktiviteter med fagligt indhold: puslesætninger i natur-teknologiundervisningen. Sprogforum, 29(76). Retrieved from https://tidsskrift.dk/spr/article/view/138182