Løbende evaluering - et redskab til at øge motivation og kursistansvar
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v28i75.136081Referencer
Ambjørn, L. (2008). Fra mundtlig gruppeeksamen til løbende evaluering med portfolio. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, 3 (5), 16-21.
Andersen, M. (2007). Intern evaluering af undervisningen. 1. e-udgave. København: Gyldendals lærerbibliotek.
Andersen, M. (2009). Intern evaluering af undervisningen – fem år efter. CEPRA-Striben, (06), 6-12.
Black, P. & Wiliam, D. (2009). Developing the theory of formative assessment. Educational Assessment, Evaluation and Accountability, 21 (1), 5-31.
Dörnyei, Z. & Ushioda, E. (2011). Teaching and researching motivation (2. udg.). Harlow: Longman/Pearson.
Egelandsdal, K. & Riese, H. (2020). Never mind the gap: Formative assessment confronted with Dewey’s and Gadamer’s concept of experience. European Journal of Education, 55 (1), 91-104.
Little, D. (2009). The European language portfolio: Where pedagogy and assessment meet. 8th International Seminar on the European Language Portfolio, Graz, 29. september-1. oktober 2009 Document 4. Lokaliseret d. 28. maj 2022 på rm.coe.int/1680459fa5.
Rienecker, L. & Jakobsen, D. (2021). Peer feedback – hvorfor og hvordan. En håndbog til professionsbachelorstuderende.
Frederiksberg: Samfundslitteratur.
Spørgeskema udfyldt af 46 danskkursister på niveauerne A1-B2.2 på Institut Nòrdic efter afsluttet danskkursus 2020-21.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.