Ongoing evaluation - a tool to increase motivation and student responsibility

Authors

  • Lea Beliaeva Bander

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v28i75.136081

References

Ambjørn, L. (2008). Fra mundtlig gruppeeksamen til løbende evaluering med portfolio. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, 3 (5), 16-21.

Andersen, M. (2007). Intern evaluering af undervisningen. 1. e-udgave. København: Gyldendals lærerbibliotek.

Andersen, M. (2009). Intern evaluering af undervisningen – fem år efter. CEPRA-Striben, (06), 6-12.

Black, P. & Wiliam, D. (2009). Developing the theory of formative assessment. Educational Assessment, Evaluation and Accountability, 21 (1), 5-31.

Dörnyei, Z. & Ushioda, E. (2011). Teaching and researching motivation (2. udg.). Harlow: Longman/Pearson.

Egelandsdal, K. & Riese, H. (2020). Never mind the gap: Formative assessment confronted with Dewey’s and Gadamer’s concept of experience. European Journal of Education, 55 (1), 91-104.

Little, D. (2009). The European language portfolio: Where pedagogy and assessment meet. 8th International Seminar on the European Language Portfolio, Graz, 29. september-1. oktober 2009 Document 4. Lokaliseret d. 28. maj 2022 på rm.coe.int/1680459fa5.

Rienecker, L. & Jakobsen, D. (2021). Peer feedback – hvorfor og hvordan. En håndbog til professionsbachelorstuderende.

Frederiksberg: Samfundslitteratur.

Spørgeskema udfyldt af 46 danskkursister på niveauerne A1-B2.2 på Institut Nòrdic efter afsluttet danskkursus 2020-21.

Downloads

Published

2023-02-20

How to Cite

Beliaeva Bander, L. (2023). Ongoing evaluation - a tool to increase motivation and student responsibility. Sprogforum, 28(75), 7. https://doi.org/10.7146/spr.v28i75.136081