En sprogforsker på skulderen - om aktionsforskning som katalysator for selvevaluering og sproglig bevidsthed

Forfattere

  • Camilla Franziska Hansen
  • Sebastian Becher
  • Ole Christian Hansen
  • Karen Magrethe Aarøe

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v28i75.136074

Referencer

ALA (2022). About. Lokaliseret 31. marts 2022 på languageawareness.org/?page_id=48.

ARGEF (2022). Health action research. Lokaliseret 7. juni 2022 på argef.at/en/science/methoden/.

Bradbury, H. (2015). Introduction: How to situate and define action research. I: Bradbury, H. (red.), The SAGE handbook of action research – participative inquiry and practice. Thousand Oaks: SAGE Publications.

Drachmann, N., Jensen, T., Mohan, S.B.S. & Østerbye, M.S. (2022). Flersprogethedsdidaktik på tværs af klassetrin – praksiserfaringer fra sproguger på Nørre Fælled Skole. Sproglæreren, 1/2022, 31-35.

Hansen, C. (2017). Mindretalspædagogik i praksis. En undersøgelse af mindretalspædagogikken i Nord- og Sydslesvig. Ph.d.-afhandling. Odense: Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet. Lokaliseret 31. marts 2022 på ucsyd.dk/files/inline-files/Mindretalsp%C3%A6dagogik_i_praksis_sept.2017.pdf.

Henriksen, B., Fernández, S.S., Andersen, H.L. & Fristrup, D. (2020). Hvorfor gør jeg det, jeg gør? Refleksionshåndborg for sproglærere. Frederiksberg: Samfundslitteratur.

Lorentzen, A.K., Amrani, C. & Kroager, L.A. (2019). Tværsproglige læringsrum. Sprogforum, 68, 38-45.

Moore, D. (2014). Sproglig opmærksomhed – en tilgang til at styrke sproglæring fra den tidlige barndom. Sprogforum, 58, 41-48.

Schön, D. (2013). Uddannelse af den reflekterende praktiker. Tiltag til en ny udformning af undervisning og læring for professionelle. Aarhus: Klim.

Aabro, C., Larsen, A.O. & Pedersen, A.S.B. (2017). Programmering af pædagogikken: Pædagogers virke mellem koncept og kontekst. København: BUPL.

Downloads

Publiceret

2023-02-20

Citation/Eksport

Franziska Hansen, C., Becher, S., Christian Hansen, O., & Magrethe Aarøe, K. (2023). En sprogforsker på skulderen - om aktionsforskning som katalysator for selvevaluering og sproglig bevidsthed. Sprogforum. Tidsskrift for Sprog- Og kulturpædagogik, 28(75), 9. https://doi.org/10.7146/spr.v28i75.136074

Nummer

Sektion

Artikler