Læringsfællesskaber omkring literacypraksisser

Forfattere

  • Lena Mose

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v25i68.128436

Nøgleord:

Literacypraksisser, Læringsfællesskaber

Resumé

Resumé

Forfatterbiografi

Lena Mose

Lærings- og flersprogskonsulent i Viborg Kommune

Referencer

Franker, Q. (2016). Grundläggande litteracitetsundervisning för nyanlända ungdomar. Lokaliseret d. 30. september 2018. på: https://larportalen.skolverket.se/LarportalenAPI/api-v2/document/path/larportalen/material/inriktningar/2c-nyanlanda/Grundskola/027

-grundlaggandelitteracitet-nyanlanda/del_01/Material/Flik/Del_01_MomentA/Artiklar/M27_7-9Gym_01A_%20grundlaggande.docx.

Franker, Q. (2017). Grundläggande litteracitetsundervisning för ungdomar och vuxna. Sprogforum, 65, 56-64.

Gibson, J. J. (1986). The ecological approach to visual perception. Hillsdale: Lawrence Erlbaum Association.

Jensen, C.S. (2016). Økologiske nicher og handlemuligheder i andetsprogstilegnelse, læring og undervisning. Nydanske Sprogstudier, NyS, 50, 150-182.

Jensen, C.S. (2018). Inddragelse af hverdagen i andetsprogsundervisningen. Sprogforum, 66, 40-47.

Mose, L.R. (2018). Billeder i DU1-undervisningen. Masterprojekt. Aarhus: Aarhus Universitet, DPU, Campus Aarhus.

Downloads

Publiceret

2019-06-01

Citation/Eksport

Mose, L. (2019). Læringsfællesskaber omkring literacypraksisser. Sprogforum. Tidsskrift for Sprog- Og kulturpædagogik, 25(68), 69–76. https://doi.org/10.7146/spr.v25i68.128436