Lyrik i sprogundervisningen – hvad, hvorfor og hvordan

Forfattere

  • Leni Dam

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v13i40.114565

Resumé

Dette forsøg på en definition af lyrik beskriver mange af de elementer ved lyrik- genren, der for mig gør lyrik særdeles velegnet i en kommunikativ sprogundervis- ning med udgangspunkt i et konstruktivistisk læringssyn. Den understøtter de argumenter, som jeg i det følgende vil fremføre for, at vi skal bruge masser af lyrik i sprogundervisningen – og have masser af eksempler på forskellige former for lyrik i sproglokalet, både synligt på væggene, på hylderne og i elevernes logbøger/arbejds- hæfter. (...)

Downloads

Publiceret

2007-10-01

Citation/Eksport

Dam, L. (2007). Lyrik i sprogundervisningen – hvad, hvorfor og hvordan. Sprogforum. Tidsskrift for Sprog- Og kulturpædagogik, 13(40), 29–34. https://doi.org/10.7146/spr.v13i40.114565

Mest læste artikler af samme forfatter(e)