Lyrik i sprogundervisningen – hvad, hvorfor og hvordan
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v13i40.114565Resumé
Dette forsøg på en definition af lyrik beskriver mange af de elementer ved lyrik- genren, der for mig gør lyrik særdeles velegnet i en kommunikativ sprogundervis- ning med udgangspunkt i et konstruktivistisk læringssyn. Den understøtter de argumenter, som jeg i det følgende vil fremføre for, at vi skal bruge masser af lyrik i sprogundervisningen – og have masser af eksempler på forskellige former for lyrik i sproglokalet, både synligt på væggene, på hylderne og i elevernes logbøger/arbejds- hæfter. (...)
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.