Lyrik i sprogundervisningen – hvad, hvorfor og hvordan
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v13i40.114565Resumé
Dette forsøg på en definition af lyrik beskriver mange af de elementer ved lyrik- genren, der for mig gør lyrik særdeles velegnet i en kommunikativ sprogundervis- ning med udgangspunkt i et konstruktivistisk læringssyn. Den understøtter de argumenter, som jeg i det følgende vil fremføre for, at vi skal bruge masser af lyrik i sprogundervisningen – og have masser af eksempler på forskellige former for lyrik i sproglokalet, både synligt på væggene, på hylderne og i elevernes logbøger/arbejds- hæfter. (...)
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Deles mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.