Mundtlig sprogfærdighed i tysk og fransk: et oplagt udviklingsområde

Forfattere

  • Hanne Leth Andersen

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v15i46.113943

Resumé

I denne artikel er der fokus på den mundtlige sprogfærdighed i sproguddannelserne i tysk og fransk, med udgangspunkt i studieordninger og de studerendes oplevelse af undervisningen. Artiklen bygger på en undersøgelse af andet fremmedsprog i Danmark fra grundskole til universitetsuddannelser (Andersen & Blach 2009). Der indgår 65 spørgeskemabesvarelser fra studerende på Aarhus Universitet samt inter- view med tre undervisere (U1, U2 og U3) i mundtlig sprogfærdighed, svarende til den samlede undervisergruppe i efteråret 2008 på Aarhus og Københavns univer- siteter. [...]

Downloads

Publiceret

2009-10-01

Citation/Eksport

Andersen, H. L. (2009). Mundtlig sprogfærdighed i tysk og fransk: et oplagt udviklingsområde. Sprogforum. Tidsskrift for Sprog- Og kulturpædagogik, 15(46), 41–47. https://doi.org/10.7146/spr.v15i46.113943