Spring til hovedindhold
Spring til hovednavigations-menu
Spring til bundtekst
Open Menu
Studier i Pædagogisk Filosofi
Nyeste
Arkiver
Meddelelser
Om
Om tidsskriftet
Indsendelser
Redaktionsgruppe
Erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger
Kontaktperson
Pædagogisk Filosofisk Forening
Monografiserie
Print-On-Demand
Søg
Registrér
Log på
Startside
/
Arkiver
/
Årg. 8 Nr. 2 (2019): Pædagogikkens egenart
Årg. 8 Nr. 2 (2019): Pædagogikkens egenart
Publiceret:
2019-12-31
Hele nummeret
PDF
Forord
Indledning
Johannes Adamsen, Carla Birgitte Nielsen, Merete Wiberg
1
PDF
Temaartikler
Teoretisk pædagogik
Egenart og oprindelse
Thyge Winther-Jensen
2-19
PDF
Om og for praksis
Pædagogik som handlingsvidenskab
Jan Jaap Rothuizen
20-43
PDF
Det pædagogiske paradoks
- mellem Delfi og Sinai
Henrik Vase Frandsen
44-57
PDF
Den transnationale uddannelsesrevolutions opløsning af pædagogikkens egenart
Om OECDs hvidvask af pædagogikkens begreber om: professionalitet, læring, autenticitet og dannelse
Frederik Pio
58-79
PDF
Pædagogikken i videnskabernes mosaik
Om forskningsformer og teorier inden for pædagogikken
Hans Siggaard Jensen
80-94
PDF
Artikler uden for tema
Mindeord
Hans Vejleskov, Jørgen Huggler, Oliver Kauffmann
95-96
PDF
Anmeldelser
Michael Rasmussen (red.): Mennesket og det andet – bidrag til den eksistentielle fænomenologi
Bill Cleary
98-99
PDF
Indsend
Indsend
Sprog
Dansk
English
Information
Til læsere
Til forfattere
Til bibliotekarer
Nyeste nummer