Anmeldelse af Tone Kvernbekks "Evidence-based Practice and Education".
DOI:
https://doi.org/10.7146/spf.v6i1.104311Referencer
David Hargreaves, ” Teaching as a research-based profession: Possibilities and prospects,” The Teacher Training Agency Annual Lecture 1996, (1996).
Gert Biesta, ” Why ‘"What Works" Won't Work: Evidene-based Practice and the Democratic Deficit in Educational Research”, Educational Theory 57, no. 1 (2007).
John Hattie, Visible Learning – A Synthesis of Over 800 Me-ta-analysis Relating to Achievement (New York: Routledge, 2009).
John Hattie, Synlig læring - for lærere (Frederikshavn: Dafolo, 2013).
John Mackie, “Causes and Conditions”, American Philosophical Quarterly 4 (1965).
Lars Qvortrup, ”Baggrund for og diskussioner af Visible Lear-ning med særligt henblik på lærings- og vi-densbegrebet,” Paideia 9 (2015).
Lars Qvortrup, ”Undervisning er udøvelse af professionel dømmekraft,” in Evidens og dømmekraft. Når evidens møder den pædagogiske praksis, ed. Claus Holm & Hanne Balsby Thingholm (Frederikshavn: Dafolo, 2017).
Mikkel Helding Vembye & Hans Siggaard Jensen, “ Hvorfor pædagogisk evidensforskning i sin nuværende form ikke er til megen hjælp,” Nordic Studies in Edu-cation (indsendt).
Nancy Cartwright & Jeremy Hardie, Evidence-based Policy (Oxford: Oxford University Press, 2012).
Niels Egelund & Lars Qvortrup, ”For til den danske udgave” in Synlig læring - for lærere, ed. John Hattie (Frederikshavn: Dafolo, 2013).
Pierre Bourdieu, ”Men and Machines,” in Advances in Social Theory and Methodology: Towards an Integration of Micro- and Macro-Sociologies, ed. K. Knorr-Cetina & A. V. Cicourel (Boston: Routledge, 1981).
Thomas Aastrup Rømer, ”Pædagogik og kausalitet” in Uren pædagogik 3, ed. Thomas A. Rømer, Lene Tang-gaard, Svend Brinkmann (Aarhus: Klim, 2017).
Tone Kvernbekk, Evidence-based Practice in Educa-tion (New York: Routledge, 2016).
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Forfatteren/forfatterne og tidsskriftet deler copyrighten, og skal begge krediteres ved brug af publiceret materiale til citat eller lignende. Artikler publiceret i Studier i Pædagogisk Filosofi må bruges (downloades) og genbruges (distribueres, kopieres, citeres) frit til ikke-kommercielle formål. Artikler publiceret i Studier i Pædagogisk Filosofi må, efter godkendelse fra redaktionen, gerne publiceres i andre tidsskrifter (Studier i Pædagogisk Filosofi publicerer dog ikke selv artikler, der tidligere har været publiceret). Artikler må gerne uploades i instutionelle databaser, hvis dette kræves af forfatteren som del af en bevilling eller er institutionelt krav.