Spring til hovedindhold
Spring til hovednavigations-menu
Spring til bundtekst
Open Menu
Sammenlignende Fagdidaktik
Arkiver vol. 1 - 5
Sammenlignende fagdidaktik 5
Sammenlignende fagdidaktik 4
Sammenlignende fagdidaktik 3
Sammenlignende fagdidaktik 2
Sammenlignende fagdidaktik 1
Arkiver fra vol. 6
Meddelelser
Om
Om tidsskriftet
Indsendelser
Redaktionsgruppe
Erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger
Kontaktperson
Søg
Registrér
Log på
Startside
/
Arkiver
/
Årg. 2023 Nr. 7 (2023): Sammenlignende fagdidaktik 7
Årg. 2023 Nr. 7 (2023): Sammenlignende fagdidaktik 7
Publiceret:
2023-06-23
Indledning
Indledning
Torben Spanget Christensen, Peter Hobel, Martin Niss, Helle Rørbech
PDF
Hovedartikler
Higher order thinking in social science education
An empirical study with classroom observations from Denmark and Norway
Anders Stig Christensen, Nora Elise Hesby Mathé
11-36
PDF
Om formativ evaluering af matematiske kompetencer
Tomas Højgaard, Mogens Niss
37-56
PDF
Et internationalt STM-perspektiv på evaluering
Jens Dolin, Jesper Bruun, Jan Alexis Nielsen
57-76
PDF
Elevers tidlige skriveudvikling
En tekstorienteret model med potentialer for differentieret skriveundervisning
Kristine Kabel, Jeppe Bundsgaard, Jesper Bremholm
77-112
PDF
Responsartikler
Higher order - tænkning og samtale
Respons til Anders Stig Christensens & Nora Mathés artikel “Higher order thinking in social science education – an empirical study with classroom observations from Denmark and Norway”
Marie Louise Molbæk
113-124
PDF
Højere ordens-tænkning i samfundsfag anskuet i et elevperspektiv
Respons til Anders Stig Christensens & Nora Mathés artikel “Higher order thinking in social science education – an empirical study with classroom observations from Denmark and Norway”
Vibeke Christensen
125-136
PDF
Formativ og summativ evaluering af matematiske kompetencer set ud fra SOLO-taksonomien
Bettina Dahl
137-156
PDF
Formativ evaluering gør matematik (kultur)relevant for eleven – en kommentar til Højgaard og Niss’ artikel
Bjørn Friis Johannsen
157-170
PDF
Didaktisk evaluering
Perspektiver på udvikling af en meningsfuld, evalueringsinformeret undervisningspraksis
Mikkel Stovgaard
171-186
PDF
Kompetenceudviklende dybdelæring gennem design og evaluering af praktisk arbejde i geografi på læreruddannelsen
Jesper Heidemann Langhoff
187-210
PDF
Skriveudvikling, skriveridentitet og ekspansion
Respons til Kabel, Bundsgaard & Bremholm: ”Elevers tidlige skriveudvikling”
Søren Nygaard Drejer
211-226
PDF
Higher order - tænkning og samtale
Respons til Anders Stig Christensens & Nora Mathés artikel “Higher order thinking in social science education – an empirical study with classroom observations from Denmark and Norway”
Marie Louise Molbæk
113-124
Formativ og summativ evaluering af matematiske kompetencer set ud fra SOLO-taksonomien
Bettina Dahl
137-156
Kommentarartikler
Generelle og sammenlignende fagdidaktiske perspektiver på formativ evaluering
Martin Niss
227-242
PDF
Indsend
Indsend
Information
Til læsere
Til forfattere
Til bibliotekarer
Udviklet af
Open Journal Systems