BEVÆGELSE, TÆNKNING OG ORGANISATION I PROFESSIONELT ARBEJDE
DOI:
https://doi.org/10.7146/pl.v27i2.8317Nøgleord:
Social ansvarlighed, Professionelt samarbejde, BørnResumé
Denne artikel handler om problematikker i det kommunale felt, der bredt set benævnes: Børn med særlige behov. Den problematik jeg tager op herfra, udspiller sig dog også på andre felter, hvor der arbejdes med børn eller voksne, sygdom, sundhed m.m.
Emnet er den professionelles tænkning og det professionelle samarbejde »lige der«, hvor der arbejdes med og omkring børn for at finde frem til deres behov og de forløb, de har brug for. Emnet er specielt det professionelle samarbejdes organisering, og den viden, der udveksles og skabes heri. Jeg vil vise, hvor afgørende såvel kvaliteten af ORGANISERINGSFORMER som VIDENSFORMER er for, hvordan de professionelle arbejder sammen, og hvordan de producerer idéer til handling. Artiklens vision er, at der kan udvikles organisatoriske og vidensmæssige former, der i højere grad understøtter KREATIVE og engagerende møder mellem professionelle og møder, der udvikler ADÆKVAT viden og skaber adækvate forløb for de berørte børn o.a.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Ophavsret er tidsskriftets og forfatternes. Det er gældende praksis, at artikler publiceret i Psyke & Logos, som efterfølgende oversættes til andet sprog, af forfatteren frit kan publiceres i internationale tidsskrifter, dog således at det ved reference fremgår, at den oversatte artikel har et forlæg i en dansksproget version i Psyke & Logos. Artikler kan frit deles og linkes til på forsknings- og undervisningsnetværk (så som Blackboard). Link foretrækkes, fordi det giver oplysning om brug af tidsskriftets artikler.