CARE FOR YOUNG CHILDREN*
DOI:
https://doi.org/10.7146/pl.v17i2.133251Resumé
Begrebet omsorg diskuteres. Et centralt punkt er, at omsorg vil sige at handle ud fra, hvad et andet menneske - her barnet - har brug for. Et afgørende punkt i forbindelse med omsorg er derfor reflektioner og analyser m.h.t. hvad barnet har brug for. Der fremlægges en model, der er udviklet med henblik på at fungere som et teoretisk redskab i sådanne analyser. Desuden diskuteres omsorgens rolle i barnets liv og udvikling i perioden 1 1/2 til 6 år. Denne diskussion illustreres ved observationer af børn i daginstitutionen. Endelig diskuteres nogle spørgsmål i forbindelse med omsorg og den pædagogiske proces.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Ophavsret er tidsskriftets og forfatternes. Det er gældende praksis, at artikler publiceret i Psyke & Logos, som efterfølgende oversættes til andet sprog, af forfatteren frit kan publiceres i internationale tidsskrifter, dog således at det ved reference fremgår, at den oversatte artikel har et forlæg i en dansksproget version i Psyke & Logos. Artikler kan frit deles og linkes til på forsknings- og undervisningsnetværk (så som Blackboard). Link foretrækkes, fordi det giver oplysning om brug af tidsskriftets artikler.