Børnestavning. Hvad siger forskningen?

Forfattere

  • Stine Fuglsang Engmose

DOI:

https://doi.org/10.7146/pl.v39i2.112414

Nøgleord:

børnestavning, stavning, forskning

Resumé

I denne artikel undersøger forfatteren fænomenet børnestavning. Hvad er børnestavning? Og hvordan har forskningen i fænomenet udviklet sig fra 1970’erne til i dag? Artiklen fungerer som introduktion til og status på forskningen i børnestavning, men dens saerlige interesse er undervisningspotentialet for børnestavning. Hvad er det i undervisning med børnestavning, der virker? Og er der noget, der virker? Hvilke ubesvarede og besvarede spørgsmål er der i forhold til undervisning med børnestavning? Artiklen indledes med en refleksion over vores brug af ordet børnestavning i en dansk kontekst.

Downloads

Publiceret

2019-02-11

Citation/Eksport

Engmose, S. F. (2019). Børnestavning. Hvad siger forskningen?. Psyke & Logos, 39(2), 45–63. https://doi.org/10.7146/pl.v39i2.112414