Tomme scener, tætpakkede lejligheder
Performativ kuratering af scenekunst
DOI:
https://doi.org/10.7146/peri.v19i35.130631Referencer
Arendt, Hannah, 1989. The Human Condition. Chicago: University of Chicago Press, 1989.
Bishop, Claire, 2012. Artificial Hells: Art and the Politics of Spectatorship. London og New York: Verso.
Bismarck, Beatrick von og Irit Rogoff, 2012. A conversation between Irit Rogoff and Beatrice von Bismark. I Breatrice v. Bismarck, Jörn Schafaff, Thomas Weski (red.): Cultures of the Curatorial. Sternberg Press: Berlin.
Lehmann, Hans-Thies, 2004. Shakespeare’s Grin. Remarks on World Theatre with Forced Entertainment. I Judith Helmer og Florian Malzacher (red.): Not Even A Game Anymore. The Theatre of Forced Entertainment. Berlin: Alexander Verlag.
Malzacher, Florian og Gesa Ziemer, 2006. Das Lachen der anderen. Doing theory. Herbst. Theorie zur Praxis, 1, 2006.
Malzacher, Florian, 2010. Cause & Result. About a job with an unclear profile, aim and future. I Florian Malzacher, Tea Tupajić og Petra Zanki (red.): Curating Performing Arts. Zagreb: Frakcija Performing Arts Journal: 2010, s. 10-19.
Obrist, Hans Ulrich, 2010. Diaghilev is the most important curator of the 20th century. I Florian Malzacher, Tea Tupajića og Petra Zanki (red.). Curating Performing Arts. Zagreb: Frakcija Performing Arts Journal: 2010.
Downloads
Publiceret
Versioner
- 2022-03-05 (2)
- 2022-02-01 (1)
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Det følgende vedrører alle Peripeti-udgivelser fra 2024, nr. 39, og senere:
Peripeti er et Diamond Open Access-tidsskrift, der giver direkte open acces til publiceret indhold ud fra princippet om, at det at gøre forskning frit tilgængelig for offentligheden understøtter en større global udveksling af viden.
Forfattere skal ikke betale for indsendelse, redigering eller offentliggørelse af artikler.
Forfattere, der bidrager til Peripeti, bevarer ophavsretten til deres artikler.
Forfattere accepterer at udgive artikler under en Creative Commons CC-BY-NC 4.0-licens. Vilkårene for denne licens tillader brugere frit at kopiere og videredistribuere materialet i ethvert medie eller format og at tilpasse, transformere og bygge videre på materialet, så længe der gives passende kreditering, et link til licensen gives, og eventuelle ændringer angives. Brugere må ikke dele eller tilpasse materialet til kommercielle formål uden samtykke fra licensgiveren. Brugen af licensen må ikke på nogen måde antyde, at licensgiveren støtter tredjeparten eller dennes brug. Licensen kan ikke tilbagekaldes.
Forfattere opfordres til at lægge deres artikler ud på personlige og/eller institutionelle hjemmesider for at sikre endnu større offentlig adgang efter udgivelsen. Forfattere har ret til at arkivere deres artikler i fondes og offentlige institutioners arkiver, men Peripeti anmoder om, at forfattere bruger et direkte link til den publicerede artikel på tidsskriftets hjemmeside, når det er muligt, da Peripeti som en ikke-kommerciel, offentligt finansieret udgiver er afhængig af niveauet af brugeraktivitet på tidsskriftets hjemmeside.
Vedrørende tidligere udgivelser, indtil 2024, herunder nr. 38:
Ophavsretten deles mellem Peripeti og forfatteren/forfatterne. Tidsskriftet er et open access-tidsskrift, der giver direkte adgang til alt indhold baseret på princippet om, at det at gøre forskning frit tilgængelig for offentligheden understøtter en større global udveksling af viden. Brugere kan frit kopiere og dele materiale i ethvert medie eller format, så længe der gives passende kreditering. Enhver anden brug kræver skriftligt samtykke fra indehaverne af ophavsretten.