Studerendes forventninger til vejledning på skriftlige opgaver

Authors

  • Henriette Lyngstrøm Forhistorisk Arkæologi, Københavns Universitet

DOI:

https://doi.org/10.7146/dut.v2i3.5638

Abstract

Denne artikel handler om universitetsstuderendes forventninger til vejledning på skriftlige opgaver. Undersøgelsen er foretaget på kandidat- og magisterkonferensuddannelsen i faget Forhistorisk Arkæologi, Københavns Universitet og dens udgangspunkt var at undersøge de forventninger, studerende har til en kommende vejledning. Ideen var at udvikle den vejledning, der tilbydes i forbindelse med uddannelses tre typer skriftlige opgaver. Det kunne selvfølgelig ske alene ud fra, hvordan vejledningen praktiseres og evalueres, men på faget mente vi, at vores grundlag blev mere alsidigt, hvis de studerende gav udtryk for deres forventninger – uafhængigt af den eksisterende vejledning.

Downloads

Published

2007-04-01

How to Cite

Lyngstrøm, H. (2007). Studerendes forventninger til vejledning på skriftlige opgaver. The Danish Journal of Higher Education, 2(3), 29–32. https://doi.org/10.7146/dut.v2i3.5638

Issue

Section

Scientific article