Studerendes forventninger til vejledning på skriftlige opgaver

Forfattere

  • Henriette Lyngstrøm Forhistorisk Arkæologi, Københavns Universitet

DOI:

https://doi.org/10.7146/dut.v2i3.5638

Resumé

Denne artikel handler om universitetsstuderendes forventninger til vejledning på skriftlige opgaver. Undersøgelsen er foretaget på kandidat- og magisterkonferensuddannelsen i faget Forhistorisk Arkæologi, Københavns Universitet og dens udgangspunkt var at undersøge de forventninger, studerende har til en kommende vejledning. Ideen var at udvikle den vejledning, der tilbydes i forbindelse med uddannelses tre typer skriftlige opgaver. Det kunne selvfølgelig ske alene ud fra, hvordan vejledningen praktiseres og evalueres, men på faget mente vi, at vores grundlag blev mere alsidigt, hvis de studerende gav udtryk for deres forventninger – uafhængigt af den eksisterende vejledning.

Downloads

Publiceret

2007-04-01

Citation/Eksport

Lyngstrøm, H. (2007). Studerendes forventninger til vejledning på skriftlige opgaver. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, 2(3), 29–32. https://doi.org/10.7146/dut.v2i3.5638

Nummer

Sektion

Videnskabelig artikel