Personlige refleksioner over undervisningskvalitet – Ideer til tre aktiverende øvelser

Authors

  • Mette Liv Skovgaard Undervisningsassistent, Kommunikation, Roskilde Universitet

DOI:

https://doi.org/10.7146/dut.v5i8.5584

Abstract

Følgende tekst er en kort personlig refleksion over undervisningskvalitet. På baggrund af mine erfaringer fra min undervisning på Roskilde Universitets kommunikationsuddannelse og fra min workshop på DUN konferencen 2009 præsenterer jeg her tre konkrete forslag til deltageraktiverende øvelser, der kan bruges i undervisningssituationer på mindre hold såvel
som til store forelæsninger. Alle øvelserne sigter mod at øge de studerendes refleksion over egen læring. Øvelserne er i høj grad inspireret af Cooperative Learning (2006), en undervisningsstruktur
udviklet af Spencer Kagan og Jette Stenlev. Bogen kan varmt anbefales som inspiration til undervisningsplanlægning
i universitetsregi.

Downloads

Published

2010-03-01

How to Cite

Skovgaard, M. L. (2010). Personlige refleksioner over undervisningskvalitet – Ideer til tre aktiverende øvelser. The Danish Journal of Higher Education, 5(8), 40–41. https://doi.org/10.7146/dut.v5i8.5584