Studiemiljøundersøgelse som empowerment

Forfattere

  • Hanne Dauer Keller Lektor v. Inst. For Uddannelse, Læring og Filosofi, AAU Arbejdspsykologi, arbejdspladslæring, organisatorisk læring, coaching
  • Annie Aarup Jensen Lektor v. Inst. For Uddannelse, Læring og Filosofi, AAU

DOI:

https://doi.org/10.7146/dut.v7i13.6277

Nøgleord:

Studiemiljøundersøgelser, metode

Resumé

Denne artikel fokuserer på det metodemæssige i at arbejde med studiemiljø og studiemiljøundersøgelser i en kvalitativ, procesorienteret form, der står i kontrast til de traditionelle kvantitative metoder. En alternativ organisering med de studerende som ansvarlige aktører gav andre, mere nuancerede datatyper og aktiverede de studerende i forhold til at påvirke eget studiemiljø.

This article focuses on the methodological aspect of working with study environment and study environment surveys in a qualitative process-oriented approach in contradistinction to traditional quantitative methods. An alternative set-up with students as responsible agents produced other types of data and engaged the students in influencing their own study environment.

Downloads

Publiceret

2012-09-01

Citation/Eksport

Keller, H. D., & Jensen, A. A. (2012). Studiemiljøundersøgelse som empowerment. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, 7(13), 66–76. https://doi.org/10.7146/dut.v7i13.6277

Nummer

Sektion

Videnskabelig artikel