Test af studerendes begrebsforståelse

Forfattere

  • Simon Olling Rebsdorf Center for Naturfagenes Didaktik, Steno Instituttet, Aarhus Universitet.

DOI:

https://doi.org/10.7146/dut.v1i1.5670

Resumé

Denne oversigtsartikel præsenterer aspekter af den såkaldte Force Concept Inventory test til måling af studerendes begrebsforståelse i introducerende fysikkurser. Artiklen beskriver testens rationale, giver et overblik over testens fremkomst og præsenterer de konklusioner, uddannelsesforskere har draget af testens interessante resultater samt forskellige kritikpunkter af
testen. Endelig inddrages en kvalitativ diskussion af testens anvendelse i en dansk universitetspædagogisk sammenhæng.

Downloads

Publiceret

2006-03-01

Citation/Eksport

Rebsdorf, S. O. (2006). Test af studerendes begrebsforståelse. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, 1(1), 26–30. https://doi.org/10.7146/dut.v1i1.5670

Nummer

Sektion

Videnskabelig artikel