Test af studerendes begrebsforståelse

Authors

  • Simon Olling Rebsdorf Center for Naturfagenes Didaktik, Steno Instituttet, Aarhus Universitet.

DOI:

https://doi.org/10.7146/dut.v1i1.5670

Abstract

Denne oversigtsartikel præsenterer aspekter af den såkaldte Force Concept Inventory test til måling af studerendes begrebsforståelse i introducerende fysikkurser. Artiklen beskriver testens rationale, giver et overblik over testens fremkomst og præsenterer de konklusioner, uddannelsesforskere har draget af testens interessante resultater samt forskellige kritikpunkter af
testen. Endelig inddrages en kvalitativ diskussion af testens anvendelse i en dansk universitetspædagogisk sammenhæng.

Downloads

Published

2006-03-01

How to Cite

Rebsdorf, S. O. (2006). Test af studerendes begrebsforståelse. The Danish Journal of Higher Education, 1(1), 26–30. https://doi.org/10.7146/dut.v1i1.5670

Issue

Section

Scientific article