Forventninger og ambitioner i skriftlige projekter: erfaringer omkring to metaforer og en figur

Forfattere

  • Anker Helms Jørgensen Forskningsgruppen Innovative Communication på IT-Universitetet i København.

DOI:

https://doi.org/10.7146/dut.v2i3.5639

Resumé

Undersøgelser viser, at der ofte er betydelige forskelle mellem de studerendes og vejledernes forventninger til niveauet i universitetsspecialer. Denne artikel præsenterer og diskuterer en række erfaringer med håndtering af forventninger og ambitionsniveau i vejledning i skriftlige universitetsopgaver, baseret på to metaforer og en enkel grafisk figur, som har vist sig meget nyttige. Artiklen argumenterer ydermere for, at feedback på studerendes rapportudkast tæt på aflevering kan være med til at bygge en bro mellem vejledning og bedømmelse. Artiklens hensigt er – gennem identifikation af forskellene i forventninger og deres årsager – at italesætte disse og derved bidrage til at reducere forskellene.

Downloads

Publiceret

2007-04-01

Citation/Eksport

Jørgensen, A. H. (2007). Forventninger og ambitioner i skriftlige projekter: erfaringer omkring to metaforer og en figur. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, 2(3), 33–39. https://doi.org/10.7146/dut.v2i3.5639

Nummer

Sektion

Videnskabelig artikel