Personlige refleksioner over undervisningskvalitet – Ideer til tre aktiverende øvelser
DOI:
https://doi.org/10.7146/dut.v5i8.5584Resumé
Følgende tekst er en kort personlig refleksion over undervisningskvalitet. På baggrund af mine erfaringer fra min undervisning på Roskilde Universitets kommunikationsuddannelse og fra min workshop på DUN konferencen 2009 præsenterer jeg her tre konkrete forslag til deltageraktiverende øvelser, der kan bruges i undervisningssituationer på mindre hold såvelsom til store forelæsninger. Alle øvelserne sigter mod at øge de studerendes refleksion over egen læring. Øvelserne er i høj grad inspireret af Cooperative Learning (2006), en undervisningsstruktur
udviklet af Spencer Kagan og Jette Stenlev. Bogen kan varmt anbefales som inspiration til undervisningsplanlægning
i universitetsregi.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
DUT udkommer elektronisk via Statsbibliotekets Open Journal System (Tidsskrift.dk) og DUNs hjemmeside (DUN-net.dk) forår og efterår. Det er gratis og frit tilgængeligt at læse og downloade artikler fra tidsskriftet.
Det er ikke muligt at abonnere på Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, DUT, men hvis du er medlem af DUN, får du tilsendt en nyhedsmail med link til udgivelsen, når den nyeste udgave er online. Linket vil også være tilgængeligt her på siden, så snart tidsskriftet er publiceret.
© Copyright
Artikler publiseret i Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, DUT, må bruges (downloades) og genbruges (distribueres, kopieres, citeres) til ikke-kommercielle formål med reference til forfattere og Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift.
Artikler indsendt til Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift må ikke publiseres i andre tidskrifter.
Betingelser
Artikler i Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, DUT, er omfattet af ophavsretsloven, og der må citeres fra dem.
Følgende betingelser skal dog være opfyldt:
- Citatet skal være i overensstemmelse med „god skik“
- Der må kun citeres „i det omfang, som betinges af formålet“
- Ophavsmanden til teksten skal krediteres, og kilden skal angives ift. ovenstående bibliografiske oplysninger.