Kunstnerduoer, Kunstlaboratorier og KUNSTgødning
DOI:
https://doi.org/10.7146/buks.v37i64.125799Nøgleord:
artfulness; kunstnerduoer; tværæstetik; kulturskoler; kreativt laboratoriumResumé
Denne artikel tager udgangspunkt i Kunstgødning, et nordjysk tværkommunalt samarbejde om kunst og dannelse i dagtilbud. Teoretisk er artiklen baseret i teori af Dewey og Malaguzzi og udfolder begrebet artfulness. Via en aktionsforskningsinspireret tilgang uddrages væsentlige fund i projektet: Forskningssamarbejdet, artfulness som metode, kunstnerduoer, den tværæstetiske tilgang, kulturskolernes deltagelse og observationsrolle. Desuden undersøges betydningen af det kreative laboratorium, som indeholder seriøs leg, tryghed, indbydelse, eksploration og skabende fællesskaber. I perspektiveringen reflekteres der over disse fund og kombinationen af forskningsmæssig og kunstneriske evaluering og formidling.
Downloads
Publiceret
Versioner
- 2021-04-23 (2)
- 2021-04-19 (1)
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Tidsskriftet følger dansk ophavsret