Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Tidsskrift for Professionsstudier
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
VIA
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 18 No. 35 (2022): Bæredygtighed - med undertemaerne: frivillighed, dannelse, det affektive samfund, racialisering
Vol. 18 No. 35 (2022): Bæredygtighed - med undertemaerne: frivillighed, dannelse, det affektive samfund, racialisering
Published:
2023-02-02
Introduktion
Introduktion
Redaktionen
5
pdf (Dansk)
Temaartikler
Bæredygtige forskningsmiljøer i en professionshøjskolekontekst
Lene Mosegaard Søbjerg, Thomas Engsig, Lisbeth Lunde Frederiksen, Alan Klæbel Weisdorf
6-17
pdf (Dansk)
På vej mod en pædagogik for bæredygtig udvikling i dagtilbud
Stig Broström, Thorleif Frøkjær
18-31
pdf (Dansk)
Uddannelse for bæredygtig udvikling på danske professionshøjskoler og universiteter
Jonas Andreasen Lysgaard, Sanne Haase
32-41
pdf (Dansk)
Articles
Racialisering og ordblindhed
lærernes håndtering af læse- og skrivevanskeligheder hos ”tosprogede elever” i folkeskolen
Hatice Filikci, Jin Hui Li
42-53
pdf (Dansk)
Skovens frivillige ledere
Anders Valentin Bager; Gert Tinggaard Svendsen
54-63
pdf (Dansk)
”Tænke? Abstrakt? Red sig, hvem der kan!”
om abstraktion og professioner
Niels Henrik Krause-Jensen, Brian Benjamin Hansen
64-77
pdf (Dansk)
Det affektive samfunds udfordringer af pædagog- og lærerprofessionerne
Peter Østergaard Andersen
78-89
pdf (Dansk)
En overset professionsteoretiker
Friedrich Nietzsche
Steen Nepper Larsen
90-93
pdf (Dansk)
En klassiker genlæst
Noam Chomskys Aspects of the Theory of Syntax
Mette Vedsgaard Christensen
94-96
pdf (Dansk)
Anmeldelser
Maria Ørskov Akselvoll: Det grænseløse forældreskab
Bolette Moldenhawer
98-100
pdf (Dansk)
Trine Øland, Sofie Sauzet, Marie Larsen Ryberg og Katrine Lindvig: Configurations of Interdisciplinarity Within Education – Danish Experiences in a Global Educational Space
Niels Glæsner
102-104
pdf (Dansk)
Karen Liebing Madsen, Janne Jørgensen og Jacob Graack (red.): Normkritik i pædagogisk praksis
Laura Østergaard Bussenius
106-108
pdf (Dansk)
Line Helverskov Horn, Peter Møller Pedersen og Marianne Georgsen (red.): Teori og praksis i professionsdidaktik
Lisbeth Lunde Frederiksen
110-114
pdf (Dansk)
Dion Sommer: Resiliens – fra robusthed til en dynamisk forståelse
Merete Munkholm
116-118
pdf (Dansk)
Marianne Eskebæk Larsen: Bogen om billedlitteratur – analysegreb og didaktiske principper
Tine Kirkegaard Jensen
120-122
pdf (Dansk)
Ph.d.-præsentationer
Patientinddragelse: Hvad bliver det til?
En undersøgelse af patientinddragelse i fysioterapi
Louise Søgaard Hansen
124-127
pdf (Dansk)
Det følsomme og slidsomme skole-hjem-(sam)arbejde
En institutionel etnografi om forældres arbejde, når børn har det svært i skolen
Jimmy Krab
128-131
pdf (Dansk)
Affektive ’omsætninger’ af data
Et studie af skoleledere og deres arbejde med at fremme kvalitet ved brug af data
Camilla Nørgaard
132-135
pdf (Dansk)
Language
Dansk
English
Current Issue