Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Tidsskrift for Professionsstudier
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
VIA
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 21 No. 39 (2025): Rekruttering og fastholdelse
Vol. 21 No. 39 (2025): Rekruttering og fastholdelse
Published:
2025-10-22
Full Issue
pdf (Dansk)
Temaartikler
Når faglig status ikke kan tages for givet
En analyse af social- og sundhedselevers individuelle kampe for professionel anerkendelse
Maya C. Flensborg Jensen
6-17
pdf (Dansk)
Et professionsrettet blik på frafald og studievedholdenhed
Johanne Glavind, Mathilde Dalsgaard Olsen, Vibeke Røn Noer
18-29
pdf (Dansk)
Den helhedsorienterede analyse i beskæftigelsesindsatsen
Anders Bøggild Christensen
30-41
pdf (Dansk)
Meningsfuld faglig efteruddannelse af faglærere?
Anne Mette Dalsgaard Hald
42-51
pdf (Dansk)
Mellem fritid og faglighed – nye veje til dannelse
Potentialer og dilemmaer ved at anvende de studerendes fritid som ramme for dannelsesprocesser i professionsuddannelser
Sigurd Trolle Gronemann, Dorte Schiøler, Annegrete Skovbjerg
52-63
pdf (Dansk)
Hvilke strategier anvender dagtilbudsledere for at undgå mangel på arbejdskraft: de mest virkningsfulde, passende eller praktisk mulige?
Søren Munkedal
64-77
pdf (Dansk)
”Min storesøster går jo deroppe, så …”
Unges orienteringer mod ældre søskende i uddannelsesvalget
Lea Høxbroe Højbjerg, Nanna Ramsing Enemark
78-87
pdf (Dansk)
En overset professionsteoretiker
Gil Eyal
Jakob Ditlev Bøje
88-95
pdf (Dansk)
En klassiker genlæst
Stefan Zweig: Erasmus af Rotterdams triumf og tragedie
Finn Wiedemann
96-99
pdf (Dansk)
Anmeldelser
Finn Wiedemann og Peter Henrik Raae (red.): Aktuelle tendenser og dilemmaer i skoleledelse
Lejf Moos
100-103
pdf (Dansk)
Anna Crawford Kromann og Katrine Tranum Thomsen (red.): Praksisnær PPR
Dorthe Lau
104-105
pdf (Dansk)
Bente Elkjær: At analysere med John Dewey
Anders Buch
106-109
pdf (Dansk)
Øyvind Kvello: Samtaler med børn og unge
Cecilie Tang-Brock
110-113
pdf (Dansk)
Ph.d.-præsentationer
Hvor solidaritet er længsel og inspiration utopi – en afhandling om læreres engagement og kritik i en målstyret skole
Clara Ina Severin Steensen
118-121
pdf (Dansk)
En praksisnær vending i skolepsykologien?
– udforskning af betingelser for samarbejde mellem skolen og PPR
Christoffer Granhøj Borring
122-125
pdf (Dansk)
Legende bevægelser i et koreografisk perspektiv
Designbaserede undersøgelser af danse- og bevægelsespraksisser på pædagoguddannelsen
Lars Dahl Pedersen
126-129
pdf (Dansk)
Language
Dansk
English
Current Issue