Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Tidsskrift for Professionsstudier
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
VIA
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 19 No. 36 (2023): Professionsidentitet
Vol. 19 No. 36 (2023): Professionsidentitet
Published:
2023-08-15
Full Issue
pdf (Dansk)
Introduktion
Introduktion: Professionsidentitet
Redaktionen
5
pdf (Dansk)
Temaartikler
Kohærens og professionel identitet
Et begrebsapparat, som kan styrke professionsuddannelser?
Thomas Iskov, Kåre Heggen, Johanne Grøndahl Glavind, Vibeke Røn Noer
6-15
pdf (Dansk)
Læreprocesser i et landskab af praksisfællesskaber
- udforskning af sygeplejerskers professionsidentitetsprocesser gennem uddannelse og arbejde
Sine Lehn, Mari Holen
16-25
pdf (Dansk)
Det farlige spørgsmål: Identitetsudfordringer for nye studerende ved en ung professionsuddannelse
Mads Kryger Frandsen, Trine Kokholm, Kaare Aagaard
26-37
pdf (Dansk)
Professionsidentitet på tværs
Hvordan er vi som professionelle, hvordan er jeg, og hvad tænker de andre?
Birgitte Lund Nielsen, Nanna R. Lang, Trine H. Grosen, Hanne Høyer
38-49
pdf (Dansk)
Professionsidentitet blandt ergoterapeutstuderende
– et kvalitativt studie
Kim Lee, Kathrine Skovdal Hansen, Ann Jensen, Jeanette Reffstrup Christensen
50-59
pdf (Dansk)
Frivilliges samarbejde med medarbejdere i kirken - med hvilket engagement?
Holger Højlund, Helle Hygum Espersen
60-73
pdf (Dansk)
At arbejde uden for comfort zone - rekonstruktion af læreres professionsidentitet
Anne Mette Hald, Louise Hvitved Byskov
74-83
pdf (Dansk)
Udvikling af præ-professionel identitet i en ung uddannelse
Ernæring og sundhedsuddannelsen som case
Nanna R. Lang, Birgitte L. Nielsen, Trine H. Grosen, Hanne Høyer
84-93
pdf (Dansk)
Spirende professionelle
Et indblik i studerendes professionsidentitetsdannelse i praksisforløb
Nicolaj Johansson, Stine Bylin Bundgaard
94-107
pdf (Dansk)
Et godt arbejdsliv
Livsløb, transition og professionsidentitet
Marie Konge Nielsen
108-117
pdf (Dansk)
De vil gerne gøre en forskel, men…
Vibeke Røn Noer, Malene Damkjær Rasmussen, Ditte Graversgaard Hansen
118-129
pdf (Dansk)
Barnehagelærere med ny identitet
Ikke lenger profesjonsnomader?
Tom Skauge, Elin Eriksen Ødegaard, Olav Kvitastein
130-141
pdf (Dansk)
Articles
En sammenhængende overgang?
Om legens fleksible deltagelsesrum i overgangen fra dagtilbud til skole
Ane Bjerre Odgaard, Anette Boye Koch, Helle Marie Skovbjerg
142-151
pdf (Dansk)
En overset professionsteoretiker
Klaus Prange
Frederik Pio
152-155
pdf (Dansk)
En klassiker genlæst
Norbert Elias: The Civilizing Process
Lars Jakob Muschinsky, Peter Østergaard Andersen
156-160
pdf (Dansk)
Anmeldelser
Sanne Faber, Andreas Kopp og Kirsten Lauta: Det meningsfulde historiefag
Marianne Axelsen Leth
162-165
pdf (Dansk)
Janne Østergaard Hagelquist: Mentalisering i mødet med udsatte børn
Dorthe Lau
166-169
pdf (Dansk)
Mads Walther-Hansen: Musik og entreprenørskab
Sofie Holm Egense
170-173
pdf (Dansk)
T.Q. Hjørnholm, P.S. Jørgensen, A.-L. Pedersen, L. Rienecker og A.T. Dennig: Studiehåndbog for sygeplejerskestuderende
Malene Hangaard Alstrup
174-177
pdf (Dansk)
Ph.d.-præsentationer
“Min kuglepen er en sporhund, når jeg læser”
– et kognitivt etnografisk studie af læseprocesser
Malene Jensen
178-181
pdf (Dansk)
Lege- og børnekulturer i praksis
Studier af leg, samvær og betingelser
Fina L. Vilholm
182-185
pdf (Dansk)
Kulturbegreber og interkulturalitet i franskfagets begynderundervisning
En mixed methods-undersøgelse af samspillet mellem lærer, læremiddel og styredokument
Stephanie Kim Löbl
186-189
pdf (Dansk)
Struggling with eating when receiving high-emetogenic chemotherapy
Experiences of adolescents and young adults with cancer and their next-of-kin – a phenomenological study
Marie Ernst Christensen
158-160
pdf (Dansk)
Language
Dansk
English
Current Issue