Spring til hovedindhold
Spring til hovednavigations-menu
Spring til bundtekst
Open Menu
Tidsskrift for Professionsstudier
Nyeste
Arkiver
Meddelelser
Om
Om tidsskriftet
Indsendelser
Redaktionsgruppe
Erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger
Kontaktperson
VIA
Søg
Registrér
Log på
Startside
/
Arkiver
/
Årg. 18 Nr. 35 (2022): Bæredygtighed - med undertemaerne: frivillighed, dannelse, det affektive samfund, racialisering
Årg. 18 Nr. 35 (2022): Bæredygtighed - med undertemaerne: frivillighed, dannelse, det affektive samfund, racialisering
Publiceret:
2023-02-02
Introduktion
Introduktion
Redaktionen
5
pdf
Temaartikler
Bæredygtige forskningsmiljøer i en professionshøjskolekontekst
Lene Mosegaard Søbjerg, Thomas Engsig, Lisbeth Lunde Frederiksen, Alan Klæbel Weisdorf
6-17
pdf
På vej mod en pædagogik for bæredygtig udvikling i dagtilbud
Stig Broström, Thorleif Frøkjær
18-31
pdf
Uddannelse for bæredygtig udvikling på danske professionshøjskoler og universiteter
Jonas Andreasen Lysgaard, Sanne Haase
32-41
pdf
Udenfor tema
Racialisering og ordblindhed
lærernes håndtering af læse- og skrivevanskeligheder hos ”tosprogede elever” i folkeskolen
Hatice Filikci, Jin Hui Li
42-53
pdf
Skovens frivillige ledere
Anders Valentin Bager; Gert Tinggaard Svendsen
54-63
pdf
”Tænke? Abstrakt? Red sig, hvem der kan!”
om abstraktion og professioner
Niels Henrik Krause-Jensen, Brian Benjamin Hansen
64-77
pdf
Det affektive samfunds udfordringer af pædagog- og lærerprofessionerne
Peter Østergaard Andersen
78-89
pdf
En overset professionsteoretiker
Friedrich Nietzsche
Steen Nepper Larsen
90-93
pdf
En klassiker genlæst
Noam Chomskys Aspects of the Theory of Syntax
Mette Vedsgaard Christensen
94-96
pdf
Anmeldelser
Maria Ørskov Akselvoll: Det grænseløse forældreskab
Bolette Moldenhawer
98-100
pdf
Trine Øland, Sofie Sauzet, Marie Larsen Ryberg og Katrine Lindvig: Configurations of Interdisciplinarity Within Education – Danish Experiences in a Global Educational Space
Niels Glæsner
102-104
pdf
Karen Liebing Madsen, Janne Jørgensen og Jacob Graack (red.): Normkritik i pædagogisk praksis
Laura Østergaard Bussenius
106-108
pdf
Line Helverskov Horn, Peter Møller Pedersen og Marianne Georgsen (red.): Teori og praksis i professionsdidaktik
Lisbeth Lunde Frederiksen
110-114
pdf
Dion Sommer: Resiliens – fra robusthed til en dynamisk forståelse
Merete Munkholm
116-118
pdf
Marianne Eskebæk Larsen: Bogen om billedlitteratur – analysegreb og didaktiske principper
Tine Kirkegaard Jensen
120-122
pdf
Ph.d.-præsentationer
Patientinddragelse: Hvad bliver det til?
En undersøgelse af patientinddragelse i fysioterapi
Louise Søgaard Hansen
124-127
pdf
Det følsomme og slidsomme skole-hjem-(sam)arbejde
En institutionel etnografi om forældres arbejde, når børn har det svært i skolen
Jimmy Krab
128-131
pdf
Affektive ’omsætninger’ af data
Et studie af skoleledere og deres arbejde med at fremme kvalitet ved brug af data
Camilla Nørgaard
132-135
pdf
Sprog
Dansk
English
Nyeste nummer