Spring til hovedindhold
Spring til hovednavigations-menu
Spring til bundtekst
Open Menu
Tidsskrift for Professionsstudier
Nyeste
Arkiver
Meddelelser
Om
Om tidsskriftet
Indsendelser
Redaktionsgruppe
Erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger
Kontaktperson
VIA
Søg
Registrér
Log på
Startside
/
Arkiver
/
Årg. 21 Nr. 39 (2025): Rekruttering og fastholdelse
Årg. 21 Nr. 39 (2025): Rekruttering og fastholdelse
Publiceret:
2025-10-22
Hele nummeret
pdf
Temaartikler
Når faglig status ikke kan tages for givet
En analyse af social- og sundhedselevers individuelle kampe for professionel anerkendelse
Maya C. Flensborg Jensen
6-17
pdf
Et professionsrettet blik på frafald og studievedholdenhed
Johanne Glavind, Mathilde Dalsgaard Olsen, Vibeke Røn Noer
18-29
pdf
Den helhedsorienterede analyse i beskæftigelsesindsatsen
Anders Bøggild Christensen
30-41
pdf
Meningsfuld faglig efteruddannelse af faglærere?
Anne Mette Dalsgaard Hald
42-51
pdf
Mellem fritid og faglighed – nye veje til dannelse
Potentialer og dilemmaer ved at anvende de studerendes fritid som ramme for dannelsesprocesser i professionsuddannelser
Sigurd Trolle Gronemann, Dorte Schiøler, Annegrete Skovbjerg
52-63
pdf
Hvilke strategier anvender dagtilbudsledere for at undgå mangel på arbejdskraft: de mest virkningsfulde, passende eller praktisk mulige?
Søren Munkedal
64-77
pdf
”Min storesøster går jo deroppe, så …”
Unges orienteringer mod ældre søskende i uddannelsesvalget
Lea Høxbroe Højbjerg, Nanna Ramsing Enemark
78-87
pdf
En overset professionsteoretiker
Gil Eyal
Jakob Ditlev Bøje
88-95
pdf
En klassiker genlæst
Stefan Zweig: Erasmus af Rotterdams triumf og tragedie
Finn Wiedemann
96-99
pdf
Anmeldelser
Finn Wiedemann og Peter Henrik Raae (red.): Aktuelle tendenser og dilemmaer i skoleledelse
Lejf Moos
100-103
pdf
Anna Crawford Kromann og Katrine Tranum Thomsen (red.): Praksisnær PPR
Dorthe Lau
104-105
pdf
Bente Elkjær: At analysere med John Dewey
Anders Buch
106-109
pdf
Øyvind Kvello: Samtaler med børn og unge
Cecilie Tang-Brock
110-113
pdf
Ph.d.-præsentationer
Hvor solidaritet er længsel og inspiration utopi – en afhandling om læreres engagement og kritik i en målstyret skole
Clara Ina Severin Steensen
118-121
pdf
En praksisnær vending i skolepsykologien?
– udforskning af betingelser for samarbejde mellem skolen og PPR
Christoffer Granhøj Borring
122-125
pdf
Legende bevægelser i et koreografisk perspektiv
Designbaserede undersøgelser af danse- og bevægelsespraksisser på pædagoguddannelsen
Lars Dahl Pedersen
126-129
pdf
Sprog
Dansk
English
Nyeste nummer