Spring til hovedindhold
Spring til hovednavigations-menu
Spring til bundtekst
Open Menu
Tidsskrift for Professionsstudier
Nyeste
Arkiver
Meddelelser
Om
Om tidsskriftet
Indsendelser
Redaktionsgruppe
Erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger
Kontaktperson
VIA
Søg
Registrér
Log på
Startside
/
Arkiver
/
Årg. 19 Nr. 36 (2023): Professionsidentitet
Årg. 19 Nr. 36 (2023): Professionsidentitet
Publiceret:
2023-08-15
Hele nummeret
pdf
Introduktion
Introduktion: Professionsidentitet
Redaktionen
5
pdf
Temaartikler
Kohærens og professionel identitet
Et begrebsapparat, som kan styrke professionsuddannelser?
Thomas Iskov, Kåre Heggen, Johanne Grøndahl Glavind, Vibeke Røn Noer
6-15
pdf
Læreprocesser i et landskab af praksisfællesskaber
- udforskning af sygeplejerskers professionsidentitetsprocesser gennem uddannelse og arbejde
Sine Lehn, Mari Holen
16-25
pdf
Det farlige spørgsmål: Identitetsudfordringer for nye studerende ved en ung professionsuddannelse
Mads Kryger Frandsen, Trine Kokholm, Kaare Aagaard
26-37
pdf
Professionsidentitet på tværs
Hvordan er vi som professionelle, hvordan er jeg, og hvad tænker de andre?
Birgitte Lund Nielsen, Nanna R. Lang, Trine H. Grosen, Hanne Høyer
38-49
pdf
Professionsidentitet blandt ergoterapeutstuderende
– et kvalitativt studie
Kim Lee, Kathrine Skovdal Hansen, Ann Jensen, Jeanette Reffstrup Christensen
50-59
pdf
Frivilliges samarbejde med medarbejdere i kirken - med hvilket engagement?
Holger Højlund, Helle Hygum Espersen
60-73
pdf
At arbejde uden for comfort zone - rekonstruktion af læreres professionsidentitet
Anne Mette Hald, Louise Hvitved Byskov
74-83
pdf
Udvikling af præ-professionel identitet i en ung uddannelse
Ernæring og sundhedsuddannelsen som case
Nanna R. Lang, Birgitte L. Nielsen, Trine H. Grosen, Hanne Høyer
84-93
pdf
Spirende professionelle
Et indblik i studerendes professionsidentitetsdannelse i praksisforløb
Nicolaj Johansson, Stine Bylin Bundgaard
94-107
pdf
Et godt arbejdsliv
Livsløb, transition og professionsidentitet
Marie Konge Nielsen
108-117
pdf
De vil gerne gøre en forskel, men…
Vibeke Røn Noer, Malene Damkjær Rasmussen, Ditte Graversgaard Hansen
118-129
pdf
Barnehagelærere med ny identitet
Ikke lenger profesjonsnomader?
Tom Skauge, Elin Eriksen Ødegaard, Olav Kvitastein
130-141
pdf
Udenfor tema
En sammenhængende overgang?
Om legens fleksible deltagelsesrum i overgangen fra dagtilbud til skole
Ane Bjerre Odgaard, Anette Boye Koch, Helle Marie Skovbjerg
142-151
pdf
En overset professionsteoretiker
Klaus Prange
Frederik Pio
152-155
pdf
En klassiker genlæst
Norbert Elias: The Civilizing Process
Lars Jakob Muschinsky, Peter Østergaard Andersen
156-160
pdf
Anmeldelser
Sanne Faber, Andreas Kopp og Kirsten Lauta: Det meningsfulde historiefag
Marianne Axelsen Leth
162-165
pdf
Janne Østergaard Hagelquist: Mentalisering i mødet med udsatte børn
Dorthe Lau
166-169
pdf
Mads Walther-Hansen: Musik og entreprenørskab
Sofie Holm Egense
170-173
pdf
T.Q. Hjørnholm, P.S. Jørgensen, A.-L. Pedersen, L. Rienecker og A.T. Dennig: Studiehåndbog for sygeplejerskestuderende
Malene Hangaard Alstrup
174-177
pdf
Ph.d.-præsentationer
“Min kuglepen er en sporhund, når jeg læser”
– et kognitivt etnografisk studie af læseprocesser
Malene Jensen
178-181
pdf
Lege- og børnekulturer i praksis
Studier af leg, samvær og betingelser
Fina L. Vilholm
182-185
pdf
Kulturbegreber og interkulturalitet i franskfagets begynderundervisning
En mixed methods-undersøgelse af samspillet mellem lærer, læremiddel og styredokument
Stephanie Kim Löbl
186-189
pdf
Struggling with eating when receiving high-emetogenic chemotherapy
Experiences of adolescents and young adults with cancer and their next-of-kin – a phenomenological study
Marie Ernst Christensen
158-160
pdf
Sprog
Dansk
English
Nyeste nummer