Balance mellem engagement og stress
DOI:
https://doi.org/10.7146/tfa.v16i1.108960Abstract
Som chefkonsulent på to af Professionshøjskolen Metropols 16 grunduddannelser oplever jeg en arbejdsplads, hvor alle arbejder engageret, hvor der er mulighed for og vilje til at tage ansvar og påtage sig nye opgaver, og hvor personalepolitikken formuleres medet stort "Vi". Jeg oplever også en arbejdsplads, hvor der er risiko for stress, og hvor et tilbagevendende tema under frokosten er, hvor mange timer medarbejderne hver især måtte arbejde. Det har undret mig, at der er så megen snak om alle de ekstra timer, folk lægger på jobbet. Og det har undret mig, at det samtidig virker som om, det er meget svært at sige nej til nye opgaver. Jeg oplever, at vi som professionshøjskole og jeg som faglig koordinator har et ansvar for at sikre, at medarbejderne kan arbejde engageret samtidig med, at der kan sættes grænser for arbejdet.Downloads
Published
2014-03-01
How to Cite
Freil, P., & Freil, P. (2014). Balance mellem engagement og stress. Tidsskrift for Arbejdsliv, 16(1), 111–114. https://doi.org/10.7146/tfa.v16i1.108960
Issue
Section
Kronik
License
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket ét år efter publiceringen er omfattet af en Creative Commons Attribution-licens, der giver andre ret til at dele værket med en anerkendelse af værkets forfatter og første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere kan indgå flere separate kontraktlige aftaler om ikke-eksklusiv distribution af tidsskriftets publicerede version af værket (f.eks. sende det til et institutionslager eller udgive det i en bog), med en anerkendelse af værkets første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere har ret til og opfordres til at publicere deres værker online (f.eks. i institutionslagre eller på deres websted) forud for og under manuskriptprocessen, da dette kan føre til produktive udvekslinger, samt tidligere og større citater fra publicerede værker (se The Effect of Open Access).