Teamarbejdets dannelsesdynamikker og spændingsforhold— belyst og diskuteret med afsæt i en dansk virksomhedsorganisation
DOI:
https://doi.org/10.7146/tfa.v7i1.108436Abstract
Artiklen er baseret på et kvalitativt casestudie om fællesskabets betydning for medarbejdernes udvikling og dannelse på jobbet. Artiklen belyser og diskuterer i et dannelsesperspektiv, hvorledes nutidens teamdynamikker og spændingsforhold føles på kroppen og under huden på produktionsmedarbejdere og akademikere i casevirksomheden Bildung A/S-og hvilke skyggesider et teamfællesskab i en stærk værdibaseret virksomhedskultur også kan have. Artiklen forsøger at medtænke såvel de positive dimensioner som de negative konsekvenser af arbejdslivets aktuelle socialitetsformer og teamorganiseringens udviklingstendenser.Downloads
Published
2005-03-01
How to Cite
Lotz, M. M., & Olsen, S. E. (2005). Teamarbejdets dannelsesdynamikker og spændingsforhold— belyst og diskuteret med afsæt i en dansk virksomhedsorganisation. Tidsskrift for Arbejdsliv, 7(1), 43. https://doi.org/10.7146/tfa.v7i1.108436
Issue
Section
Artikler
License
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket ét år efter publiceringen er omfattet af en Creative Commons Attribution-licens, der giver andre ret til at dele værket med en anerkendelse af værkets forfatter og første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere kan indgå flere separate kontraktlige aftaler om ikke-eksklusiv distribution af tidsskriftets publicerede version af værket (f.eks. sende det til et institutionslager eller udgive det i en bog), med en anerkendelse af værkets første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere har ret til og opfordres til at publicere deres værker online (f.eks. i institutionslagre eller på deres websted) forud for og under manuskriptprocessen, da dette kan føre til produktive udvekslinger, samt tidligere og større citater fra publicerede værker (se The Effect of Open Access).