Professionshøjskolernes paradigmeskifte i vilkår og kerneopgave — men hvad med ledelsesopgaven?
DOI:
https://doi.org/10.7146/tfa.v16i1.108958Resumé
Professionshøjskolesektoren oplever i disse år store og grundlæggende forandringer, der blandt andet handler om nye kerneopgaver, stram økonomi og nye retningslinjer for tilrettelæggelsen af undervisernes arbejdstid. Det stiller nye krav til ledelse og til medarbejdere og ikke mindst til relationen mellem disse. Dialogstyring omkring kerneopgaven og kontinuerlige organisatoriske samtaler er en mulig vej videre i ledelsen af en organisation, der står midt i et paradigmeskifte.Downloads
Publiceret
2014-03-01
Citation/Eksport
Sanderhage, T. (2014). Professionshøjskolernes paradigmeskifte i vilkår og kerneopgave — men hvad med ledelsesopgaven?. Tidsskrift for Arbejdsliv, 16(1), 98–106. https://doi.org/10.7146/tfa.v16i1.108958
Nummer
Sektion
Kronik
Licens
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket ét år efter publiceringen er omfattet af en Creative Commons Attribution-licens, der giver andre ret til at dele værket med en anerkendelse af værkets forfatter og første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere kan indgå flere separate kontraktlige aftaler om ikke-eksklusiv distribution af tidsskriftets publicerede version af værket (f.eks. sende det til et institutionslager eller udgive det i en bog), med en anerkendelse af værkets første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere har ret til og opfordres til at publicere deres værker online (f.eks. i institutionslagre eller på deres websted) forud for og under manuskriptprocessen, da dette kan føre til produktive udvekslinger, samt tidligere og større citater fra publicerede værker (se The Effect of Open Access).